Obrazy nebe
Pictures of the Sky
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4725Identifikátory
SIS: 21027
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
25. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ludmila Berenika Pohlová - Obrazy nebe aneb mýty opředený vesmír Diplomová práce / Praha 2006, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy / 96 s. ( Přílohy: vlastní výtvarné práce - 5 obrazů, lxlm; CD - dokumentace výtvarných prací žáků ZUŠ ) Teoretická část - zaměření na problematiku představ, koncepcí a způsobů zobrazení vesmíru, zejména v imaginární, historické a filozofické dimenzi. Reflexe tématu v historii umění. Praktická část - osobní reflexe tématu; cyklus obrazů. Didaktická část - transformace poznatků z teoretické části do výtvarně-výchovného projektu. Klíčová slova: vesmír, mytologie, imaginace, umění, reflexe, výchova.
Ludmila Berenika Pohlová - The Pictures of Heaven or The Myth-Woven Universe Diploma thesis / Prague 2006, Charles University, Faculty of Education, Department of Art / 96 p. ( Supplements: my own works of art - 5 pictures, lxlm; CD - documentation of the works of art of students of a basic art school ) Theoretical part - focus on the problems of images, concepts and ways of representation of the Universe, mainly in the imaginary, historical and philosophical dimension. Reflection of the topic in the history of art. Practical part - personal reflection on the topic, cycle of pictures. Didactic part - transformation of the conclusions from the teoretical part in the art education project. Key words: space, mythology, imagination, art, education.