Zobrazit minimální záznam

The Integration of Children and Pupils with Visual Impairment to General Elementary School
dc.contributor.advisorPočtová, Lenka
dc.creatorRolníková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-08T07:49:25Z
dc.date.available2017-05-08T07:49:25Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48099
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou integrace zrakově postižených dětí a žáků do běžné základní školy. V první části práce jsou shromážděny všeobecné poznatky o zraku, zrakových vadách a vlivu zrakových vad na osobnost jedince. Další část je věnována možnostem výchovy a vzdělávání integrovaných dětí a žáků se zrakovým postižením v běžné základní škole. Nejobsáhlejší část této bakalářské práce je popis začlenění žáka se zrakovým postižením do hlavního proudu základního vzdělávání s důrazem na legislativní oporu a charakteristiku jednotlivých podmínek a činitelů tohoto procesu. K dokreslení procesu integrace jsou v závěrečné části přiloženy tři kazuistiky vybraných dětí a žáků se zrakovým postižením. Klíčová slova: zrakové postižení, jedinec se zrakovým postižením, zrakové vady, reedukace zraku, kompenzace zraku, rehabilitace, kompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postižené, optické pomůcky, neoptické pomůcky, elektronické pomůcky, integrace, vzdělávání, činitelé integrace, integrovaný žák, rodiče integrovaného žáka, škola, učitel, asistent pedagoga, individuální vzdělávací plán, speciálně pedagogické centrumcs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the problematic of integration of eyesight-disabled children and pupils at common general elementary schools. The first part of this thesis contains general knowledge about eyesight, eyesight defects and the influence of such defects on human personality. The second part describes the possible ways of bringing up and educating integrated children and pupils with visual impairments at general elementary school. The most detailed part of this thesis is an analysis of the integration process of an eyesight-disabled pupil into the mainstream of general elementary education with a special focus on the legislative framework and characteristics of individual conditions, factors and agents of this process. For illustration of the process of integration, I attach three casuistries of selected children and pupils with visual impairments in the last part of this thesis. Keywords: visual impairment, individuals with visual impairment, visual defects, reeducation of sight, compensation of sight, rehabilitation, compensation and rehabilitation aids for the visually impaired, optical aids, non-optical aids, electronic aids, integration, education, agents of integration, integrated pupil, parents of integrated pupil, school, teacher, teaching assistant, individual education plan,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzrakové postiženícs_CZ
dc.subjectjedinec se zrakovým postiženímcs_CZ
dc.subjectzrakové vadycs_CZ
dc.subjectreedukace zrakucs_CZ
dc.subjectkompenzace zrakucs_CZ
dc.subjectrehabilitacecs_CZ
dc.subjectkompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postiženécs_CZ
dc.subjectoptické pomůckycs_CZ
dc.subjectneoptické pomůckycs_CZ
dc.subjectelektronické pomůckycs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectčcs_CZ
dc.subjectvisual impairmenten_US
dc.subjectindividuals with visual impairmenten_US
dc.subjectvisual defectsen_US
dc.subjectreeducation of sighten_US
dc.subjectcompensation of sighten_US
dc.subjectrehabilitationen_US
dc.subjectcompensation and rehabilitation aids for the visually impaireden_US
dc.subjectoptical aidsen_US
dc.subjectnon-optical aidsen_US
dc.subjectelectronic aidsen_US
dc.subjectintegratien_US
dc.titleIntegrace dětí a žáků se zrakovým postižením do běžné základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-02-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95520
dc.title.translatedThe Integration of Children and Pupils with Visual Impairment to General Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeStolařová, Jaroslava
dc.identifier.aleph001440706
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou integrace zrakově postižených dětí a žáků do běžné základní školy. V první části práce jsou shromážděny všeobecné poznatky o zraku, zrakových vadách a vlivu zrakových vad na osobnost jedince. Další část je věnována možnostem výchovy a vzdělávání integrovaných dětí a žáků se zrakovým postižením v běžné základní škole. Nejobsáhlejší část této bakalářské práce je popis začlenění žáka se zrakovým postižením do hlavního proudu základního vzdělávání s důrazem na legislativní oporu a charakteristiku jednotlivých podmínek a činitelů tohoto procesu. K dokreslení procesu integrace jsou v závěrečné části přiloženy tři kazuistiky vybraných dětí a žáků se zrakovým postižením. Klíčová slova: zrakové postižení, jedinec se zrakovým postižením, zrakové vady, reedukace zraku, kompenzace zraku, rehabilitace, kompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postižené, optické pomůcky, neoptické pomůcky, elektronické pomůcky, integrace, vzdělávání, činitelé integrace, integrovaný žák, rodiče integrovaného žáka, škola, učitel, asistent pedagoga, individuální vzdělávací plán, speciálně pedagogické centrumcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the problematic of integration of eyesight-disabled children and pupils at common general elementary schools. The first part of this thesis contains general knowledge about eyesight, eyesight defects and the influence of such defects on human personality. The second part describes the possible ways of bringing up and educating integrated children and pupils with visual impairments at general elementary school. The most detailed part of this thesis is an analysis of the integration process of an eyesight-disabled pupil into the mainstream of general elementary education with a special focus on the legislative framework and characteristics of individual conditions, factors and agents of this process. For illustration of the process of integration, I attach three casuistries of selected children and pupils with visual impairments in the last part of this thesis. Keywords: visual impairment, individuals with visual impairment, visual defects, reeducation of sight, compensation of sight, rehabilitation, compensation and rehabilitation aids for the visually impaired, optical aids, non-optical aids, electronic aids, integration, education, agents of integration, integrated pupil, parents of integrated pupil, school, teacher, teaching assistant, individual education plan,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014407060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV