dc.contributor.advisor | Rethmann, Albert-Peter | |
dc.creator | Čápová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T13:13:07Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T13:13:07Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/4813 | |
dc.description.abstract | In my thesis "The Church - a Moral Conscience of the Society" I am looking for and consequently offer a possible consensus between the liberal conception of the civil society and the fundamental base of the Church. It works with such conceptions as freedom and conscience and explains them in the light of moral theology. What is conscience for a man let be the church for a society. Key words: - church - conscience - freedom - liberalism - truth | en_US |
dc.description.abstract | Resumé Během staletí utváření, církev prošla dlouhou vývojovou řadou. Nyní jakoby hledá svoji tvář ve společnosti, která je natolik pluralitní, že se dá v určitém smyslu mluvit o zmatení jazyků a nastolení vlády Babylonu. A to ve všech oblastech života. Zejména je tento chaos patrný v přístupu k pravdě jako relativnímu pojmu, který má podléhat nadvládě člověka. I když hmotnost tělesa ponořené do kapaliny je rovna hmotnosti kapaliny tělesem vytlačené, tato skutečnost nijak nepodléhá lidskému soudu. I tato skutečnost je Božím dogmatem - neměnnou pravdou Boží. Archimédes tuto skutečnost nevymyslel, on ji objevil. Jde o zákon přírody, který je Bohem dán tak, jako i jiné zákony - dogmata, týkající se dobra člověka. Jsou to zákony Boží, které poznáváme skrze Zjevení, tak jak je nám v Kristu, On sám zjevil. Ve spojení s tím jak je poznáváme od stvoření až po současnost. A to jsou zákony spásy, tedy naplnění smyslu lidské existence. A to je to, co církev uchovává a střeží k blahu člověka. Všechny zákony Boží jsou pro dobro člověka a proto Církev, která si přeje respektovat všechny lidi a žít s nimi v míru, nemůže tak činit za cenu obětování Božích pravd a přizpůsobovat se lidskému zákonu libosti - nelibosti, který podřizuje zákony Boží své nadvládě. S určitostí lze konstatovat, že nerespektování přírodních zákonů... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Církev - morální svědomí společnosti. | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-31 | |
dc.description.department | Katedra fundamentální a dogmatické teologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Dogmatic and Fundamental Theology | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 14881 | |
dc.title.translated | The Church - a Moral Conscience of the Society. | en_US |
dc.contributor.referee | Ovečka, Libor | |
dc.identifier.aleph | 000518659 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theological education | en_US |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theological education | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Během staletí utváření, církev prošla dlouhou vývojovou řadou. Nyní jakoby hledá svoji tvář ve společnosti, která je natolik pluralitní, že se dá v určitém smyslu mluvit o zmatení jazyků a nastolení vlády Babylonu. A to ve všech oblastech života. Zejména je tento chaos patrný v přístupu k pravdě jako relativnímu pojmu, který má podléhat nadvládě člověka. I když hmotnost tělesa ponořené do kapaliny je rovna hmotnosti kapaliny tělesem vytlačené, tato skutečnost nijak nepodléhá lidskému soudu. I tato skutečnost je Božím dogmatem - neměnnou pravdou Boží. Archimédes tuto skutečnost nevymyslel, on ji objevil. Jde o zákon přírody, který je Bohem dán tak, jako i jiné zákony - dogmata, týkající se dobra člověka. Jsou to zákony Boží, které poznáváme skrze Zjevení, tak jak je nám v Kristu, On sám zjevil. Ve spojení s tím jak je poznáváme od stvoření až po současnost. A to jsou zákony spásy, tedy naplnění smyslu lidské existence. A to je to, co církev uchovává a střeží k blahu člověka. Všechny zákony Boží jsou pro dobro člověka a proto Církev, která si přeje respektovat všechny lidi a žít s nimi v míru, nemůže tak činit za cenu obětování Božích pravd a přizpůsobovat se lidskému zákonu libosti - nelibosti, který podřizuje zákony Boží své nadvládě. S určitostí lze konstatovat, že nerespektování přírodních zákonů... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my thesis "The Church - a Moral Conscience of the Society" I am looking for and consequently offer a possible consensus between the liberal conception of the civil society and the fundamental base of the Church. It works with such conceptions as freedom and conscience and explains them in the light of moral theology. What is conscience for a man let be the church for a society. Key words: - church - conscience - freedom - liberalism - truth | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra fundamentální a dogmatické teologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990005186590106986 | |