dc.contributor.advisor | Šafaříková, Radana | |
dc.creator | Skotáková, Linda | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T10:12:59Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T10:12:59Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/48305 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují technologické konstituci pohyblivých i statických obrazů, jejich vlivu na tradiční pojetí žánrové klasifikace ve výtvarném umění, autorství a chápání uměleckého díla jako originálu. Je zkoumán vztah a diváka a technických obrazů a s tím související témata interpretace a interaktivity v umění nových médií. První část práce je věnována definici technického obrazu a jeho jednotlivým druhům a problematice rámu v souvislosti se specifickými vztahy mezi obrazem a digitální technologií. Druhá část práce je zaměřena na výrazové prostředky technických obrazů, jejich žánrovou klasifikaci, samotný obraz a způsoby jeho percepce. Teoretická východiska v jednotlivých kapitolách jsou doplněna praktickými příklady děl vystavovaných v rozmezí let 2008 - 2011 v Centru současného umění DOX v Praze. Klíčová slova: technický obraz, rám, digitalizace, žánr, originál, percepce obrazu | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis "Technical images in context of new media art" is focused on the topic of technical images in the gallery environment and their position in the broader context of new media art. The text is divided in five chapters, which describe technological constitution of both moving and statical images, their impact on traditional conception of genres in art, authorship and our concept of an artwork as original. The thesis will analyze the relationship between the perceiving person and technical images and related topics of interpretation and interactivity in new media art. In the first part the definition of a technical image and its kinds will be described as well as the question of frame in connection with specific relationships between image and digital technologies. Second part of the thesis concentrates on means of expression of technical images, their genre classification and ways of perceiving image itself. Theoretical points of the thesis will be accompanied by practical examples of artworks presented at the DOX Centre for Contemporary Art in Prague in past two years. Key words: technical image, frame, digitalization, genre, original, image perception | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | technical image | en_US |
dc.subject | frame | en_US |
dc.subject | digitalisation | en_US |
dc.subject | genre | en_US |
dc.subject | original | en_US |
dc.subject | image perception | en_US |
dc.subject | technický obraz | cs_CZ |
dc.subject | rám | cs_CZ |
dc.subject | digitalizace | cs_CZ |
dc.subject | žánr | cs_CZ |
dc.subject | originál | cs_CZ |
dc.subject | percepce obrazu | cs_CZ |
dc.title | Technické obrazy v kontextu umění nových médií | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-10-14 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87782 | |
dc.title.translated | Technical Images in Context of New Media Art | en_US |
dc.contributor.referee | Marcelli, Miroslav | |
dc.identifier.aleph | 001394212 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Technické obrazy v kontextu umění nových médií" bude zaměřena na problematiku technických obrazů v galerijním prostředí a jejich zakotvení širším kontextu umění nových médií. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které se věnují technologické konstituci pohyblivých i statických obrazů, jejich vlivu na tradiční pojetí žánrové klasifikace ve výtvarném umění, autorství a chápání uměleckého díla jako originálu. Je zkoumán vztah a diváka a technických obrazů a s tím související témata interpretace a interaktivity v umění nových médií. První část práce je věnována definici technického obrazu a jeho jednotlivým druhům a problematice rámu v souvislosti se specifickými vztahy mezi obrazem a digitální technologií. Druhá část práce je zaměřena na výrazové prostředky technických obrazů, jejich žánrovou klasifikaci, samotný obraz a způsoby jeho percepce. Teoretická východiska v jednotlivých kapitolách jsou doplněna praktickými příklady děl vystavovaných v rozmezí let 2008 - 2011 v Centru současného umění DOX v Praze. Klíčová slova: technický obraz, rám, digitalizace, žánr, originál, percepce obrazu | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis "Technical images in context of new media art" is focused on the topic of technical images in the gallery environment and their position in the broader context of new media art. The text is divided in five chapters, which describe technological constitution of both moving and statical images, their impact on traditional conception of genres in art, authorship and our concept of an artwork as original. The thesis will analyze the relationship between the perceiving person and technical images and related topics of interpretation and interactivity in new media art. In the first part the definition of a technical image and its kinds will be described as well as the question of frame in connection with specific relationships between image and digital technologies. Second part of the thesis concentrates on means of expression of technical images, their genre classification and ways of perceiving image itself. Theoretical points of the thesis will be accompanied by practical examples of artworks presented at the DOX Centre for Contemporary Art in Prague in past two years. Key words: technical image, frame, digitalization, genre, original, image perception | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013942120106986 | |