Zobrazit minimální záznam

Applied Behavioural Analysis and Their Practical Use in Working with Children with Autism
dc.contributor.advisorJelínková, Miroslava
dc.creatorŠtiková, Martina
dc.date.accessioned2017-03-27T13:18:36Z
dc.date.available2017-03-27T13:18:36Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4834
dc.description.abstractABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.en_US
dc.description.abstractABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAplikovaná behaviorální analýza a její praktické využití při práci s dětmi s autismemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21153
dc.title.translatedApplied Behavioural Analysis and Their Practical Use in Working with Children with Autismen_US
dc.contributor.refereeStrnadová, Iva
dc.identifier.aleph000823947
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.cs_CZ
uk.abstract.enABA terapie se dá jako způsob výuky aplikovat velmi rozmanitými formami. Děti s autismem jsou sami o sobě velmi rozmanité osobnosti, každé dítě je originál, proto i způsob výuky v rámci ABA terapie by měl být "šitý na míru" každému dítěti. I z těchto důvodů není úplně jednoduché sepsat stručný a krátký přehled základních obecných informací o této terapii. Přesto jsem se pokusila co nejstručněji a co nejpřehledněji vyjádřit základní myšlenky a koncepce této terapie v teoretické části mé diplomové práce. V praktické části mé práce nabízím stručný přehled a popis vybraných oblastí, na kterých jsme s mým klientem během celého roku pracovali a zdokonalovali se v nich. Z opravdu rozsáhlého souboru podkladů z našich praktických cvičení jsem vybrala některé, podle mého názoru velmi důležité oblasti učení i samotné úkoly k jednotlivým dovednostem (př. oblast zaměřenou na zrakové vnímání, imitaci, receptivní jazyk, jemnou motoriku). Obecným cílem mé práce pak bylo ukázat jednu z možností, jak efektivně vyučovat, rozvíjet či aktivovat dítě s autismem či s kombinovaným postižením, dále jak aktivně rozvíjet jeho schopnosti a dovednosti, a to i přes závažný handicap a velmi nízký věk.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008239470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV