dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Hublová, Radka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T08:58:49Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T08:58:49Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/48371 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE: Czech language at primary schools for children with hearing impairment SUMMARY: The topic of graduation thesis is education of students with hearing impairment, focusing on education in the Czech language. The thesis focuses on the recent history of education of students with hearing impairment, but also on the current situation in special education surdopedics and the current legal standards that define it. Sufficient space is devoted to the central theme of the thesis- the Czech language and its teaching. This thesis presents and comments the data that was obtained through quantitative research, which was implemented in four Czech primary schools for children with hearing impairment. In the investigation, we used methods of questioning (questionnaire for students and questionnaire for Czech language and literature teacher) and methods of observation (structured observation during the hours of Czech language and literature) on the 2nd stage of these schools. The aim of this thesis was the most complex mapping of Czech language and literature- in terms of modes of communication, staffing of teaching, used textbooks and teaching aids, and in terms of views of our respondents in the Czech language and literature as well as their opinion of the Czech language as such. KEYWORDS: Czech language, education... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Český jazyk | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání žáků se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.subject | základní školy pro sluchově postižené | cs_CZ |
dc.subject | Czech language | en_US |
dc.subject | education of students with hearing impairment | en_US |
dc.subject | primary schools for children with hearing impairment | en_US |
dc.title | Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-15 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106053 | |
dc.title.translated | Czech language at primary schools for children with hearing impairment | en_US |
dc.contributor.referee | Durdilová, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001386941 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Czech language at primary schools for children with hearing impairment SUMMARY: The topic of graduation thesis is education of students with hearing impairment, focusing on education in the Czech language. The thesis focuses on the recent history of education of students with hearing impairment, but also on the current situation in special education surdopedics and the current legal standards that define it. Sufficient space is devoted to the central theme of the thesis- the Czech language and its teaching. This thesis presents and comments the data that was obtained through quantitative research, which was implemented in four Czech primary schools for children with hearing impairment. In the investigation, we used methods of questioning (questionnaire for students and questionnaire for Czech language and literature teacher) and methods of observation (structured observation during the hours of Czech language and literature) on the 2nd stage of these schools. The aim of this thesis was the most complex mapping of Czech language and literature- in terms of modes of communication, staffing of teaching, used textbooks and teaching aids, and in terms of views of our respondents in the Czech language and literature as well as their opinion of the Czech language as such. KEYWORDS: Czech language, education... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013869410106986 | |