Zobrazit minimální záznam

The Representation of Space in Art by Children in the Period before Beginning their Compulsory School Attendance
dc.contributor.advisorHazuková, Helena
dc.creatorŽáková, Alena
dc.date.accessioned2017-03-27T13:20:43Z
dc.date.available2017-03-27T13:20:43Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4840
dc.description.abstractAnotation: Žáková, A.: Expression of the spatiality in areal art creation of children in a period before their compulsory education. /A diploma work/ Prague 2006 - Charles University, Pedagogical Fakulty, the Art Department, 153 p. + riders (text ones: no.: 1 . - 5 . , CD presentation: no.: 6. - 69 of kindergarten children's art work). Subject: A diploma work theme is elaborated in a form of the qualitative pedagogical research and it is divided into two parts - theoretical and empirical one. Developmental psychology knowledge and children's art expression ontogenesis, with a view to a spatial relationship presentation as well as the problems of space perception, are compiled and arranged in the theoretical part. The main aim of this work was to elaborate and verify the examination methology for a representative sample of child population. On the basis of children's work analysis results then to bring the actual information about the standard of the third dimension in art expression of preschool children that could become a way out for pedagogical diagnostics. The part of an empirical study is focused on the examination of teachers' professional competency standards in kindergarten schools. The research proved that the competency standards as well as the teachers' motivation can influence the form and the...en_US
dc.description.abstractAnotace: Žákova, A.: Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 153 s. + přílohy (textové: č. 1. - 5., prezentace na CD: č. 6. - 69 výtvarných prací dětí mateřských škol). Obsah: Téma diplomové práce je zpracováno formou kvalitativního pedagogického výzkumu, je rozděleno na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou shromážděny a uspořádány poznatky z vývojové psychologie a ontogeneze dětského výtvarného projevu zaměřené na prezentaci prostorových vztahů a problematiku vnímání prostoru. Cílem prače bylo vypracování a ověření metodiky šetření pro reprezentativní vzorek dětské populace. Na základě výsledků analýzy dětských prací pak přinést aktuální informace o úrovni zobrazování třetího rozměru ve výtvarných projevech předškolních dětí, které by se mohly stát východiskem pro pedagogickou diagnostiku. Část empirického šetření je věnována zkoumání úrovně profesních kompetencí učitelek mateřských škol. Výzkum prokázal, že úroveň kompetencí a motivovanosti učitelky může ovlivnit výslednou formu i obsah výtvarného vyjádření dítěte. Klíčová slova: Vnímání prostoru, prostorová představivost, zobrazování prostorových vztahů, transformace,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-18
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21613
dc.title.translatedThe Representation of Space in Art by Children in the Period before Beginning their Compulsory School Attendanceen_US
dc.contributor.refereeHušková, Julie
dc.identifier.aleph000445013
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Žákova, A.: Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 153 s. + přílohy (textové: č. 1. - 5., prezentace na CD: č. 6. - 69 výtvarných prací dětí mateřských škol). Obsah: Téma diplomové práce je zpracováno formou kvalitativního pedagogického výzkumu, je rozděleno na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou shromážděny a uspořádány poznatky z vývojové psychologie a ontogeneze dětského výtvarného projevu zaměřené na prezentaci prostorových vztahů a problematiku vnímání prostoru. Cílem prače bylo vypracování a ověření metodiky šetření pro reprezentativní vzorek dětské populace. Na základě výsledků analýzy dětských prací pak přinést aktuální informace o úrovni zobrazování třetího rozměru ve výtvarných projevech předškolních dětí, které by se mohly stát východiskem pro pedagogickou diagnostiku. Část empirického šetření je věnována zkoumání úrovně profesních kompetencí učitelek mateřských škol. Výzkum prokázal, že úroveň kompetencí a motivovanosti učitelky může ovlivnit výslednou formu i obsah výtvarného vyjádření dítěte. Klíčová slova: Vnímání prostoru, prostorová představivost, zobrazování prostorových vztahů, transformace,...cs_CZ
uk.abstract.enAnotation: Žáková, A.: Expression of the spatiality in areal art creation of children in a period before their compulsory education. /A diploma work/ Prague 2006 - Charles University, Pedagogical Fakulty, the Art Department, 153 p. + riders (text ones: no.: 1 . - 5 . , CD presentation: no.: 6. - 69 of kindergarten children's art work). Subject: A diploma work theme is elaborated in a form of the qualitative pedagogical research and it is divided into two parts - theoretical and empirical one. Developmental psychology knowledge and children's art expression ontogenesis, with a view to a spatial relationship presentation as well as the problems of space perception, are compiled and arranged in the theoretical part. The main aim of this work was to elaborate and verify the examination methology for a representative sample of child population. On the basis of children's work analysis results then to bring the actual information about the standard of the third dimension in art expression of preschool children that could become a way out for pedagogical diagnostics. The part of an empirical study is focused on the examination of teachers' professional competency standards in kindergarten schools. The research proved that the competency standards as well as the teachers' motivation can influence the form and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990004450130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV