dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Vítková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T11:25:09Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T11:25:09Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/48961 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Možnosti a meze uplatnění projektového výučování v současné škole" se věnuje problematice projektového vyučování na základních školách. Teoretická část popisuje terminologii projektu, projektové metody a projektového vyučování. Popsány jsou kořeny projektového vyučování a jeho vývoj na území Česka. Dále jsou rozpracovány přednosti a úskalí této metody. Praktickou částí práce je kvalitativní výzkum mezi učiteli základních škol se zaměřením na přednosti a úskalí integrace projektů do vyučovacího procesu. Připojen je návrh projektu pro žáky čtvrtých tříd základní školy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The research "Possibilities and Limits of Application of Project Teaching in Present School" focuses on issues related to project teaching on elementary schools. The theoretical section defines project terminology, project methods and project teaching. Rootage and progress of project teaching in the Czech Republic is described in the next part. Following section deals with the advantages and disadvantages of this method. The practical part of this thesis focuses on qualitative research made between teachers of elementary schools that looks at advantages and disadvantages of project integration into teaching procedure. The proposal of a project for students that attend the fourth class in elementary school is enclosed followingly. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti a meze uplatnění projektového vyučování v současné škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-12 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 113056 | |
dc.title.translated | Possibilities and Limits of Application of Project Teaching in Present School | en_US |
dc.contributor.referee | Janošová, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 001392432 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Možnosti a meze uplatnění projektového výučování v současné škole" se věnuje problematice projektového vyučování na základních školách. Teoretická část popisuje terminologii projektu, projektové metody a projektového vyučování. Popsány jsou kořeny projektového vyučování a jeho vývoj na území Česka. Dále jsou rozpracovány přednosti a úskalí této metody. Praktickou částí práce je kvalitativní výzkum mezi učiteli základních škol se zaměřením na přednosti a úskalí integrace projektů do vyučovacího procesu. Připojen je návrh projektu pro žáky čtvrtých tříd základní školy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The research "Possibilities and Limits of Application of Project Teaching in Present School" focuses on issues related to project teaching on elementary schools. The theoretical section defines project terminology, project methods and project teaching. Rootage and progress of project teaching in the Czech Republic is described in the next part. Following section deals with the advantages and disadvantages of this method. The practical part of this thesis focuses on qualitative research made between teachers of elementary schools that looks at advantages and disadvantages of project integration into teaching procedure. The proposal of a project for students that attend the fourth class in elementary school is enclosed followingly. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013924320106986 | |