Španělská rozvojová spolupráce a rozvojové vzdělávání realizované nestátními neziskovými organizacemi ve Valencii
Spanish development cooperation and development education implemented by nongovernmental nonprofit organizations in Valencia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49038Identifikátory
SIS: 71923
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vávra, Martin
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
20. 10. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nestátní nezisková organizace, rozvojová spolupráce, rozvojové vzdělávání, rozvojové země, (globální) Sever, (globální) Jih, globalizace, solidarita, odpovědné občanstvíKlíčová slova (anglicky)
nongovernmental nonprofit organization, development cooperation, development education, development countries, (global) North, (global) South, globalization, solidarity, responsible citizenshipPředkládaná diplomová práce se snaží českého čtenáře seznámit s koncepty rozvojové spolupráce a rozvojového vzdělávání ve Španělsku, se zaměřením na praktickou realizaci rozvojového vzdělávání neziskovými organizacemi ve Valencii. V teoretické části jsou postupně předkládána základní historicko-politická východiska obou konceptů a čtenář je seznamován s institucionálními předpoklady jejich realizace ve Španělsku. Empirická část obsahuje výsledky analýzy rozhovorů s představiteli neziskových organizací ve Valencii, které realizují praktické rozvojově-vzdělávací aktivity na základních a středních školách. Text je doplněn názornými grafy a tabulkami a obsahuje ukázky typických odpovědí respondentů, které napomáhají pochopení a interpretaci textu. Závěrečná část obsahuje diskusi o použitých metodách výzkumu a kritické zhodnocení výsledků, které byly předkládány v empirické části.
The present thesis tries to Czech readers familiar with the concepts of development cooperation and development education in Spain, focusing on the practical implementation of development education by NGOs in Valencia. In the theoretical part are gradually presented the basic historical and political bases of both concepts and the reader is acquainted with the institutional prerequisites for their implementation in Spain. The empirical part contains the results of the analysis of interviews with representatives of NGOs in Valencia, which realize the practical development educational activities in elementary and secondary schools. The text is supplemented with illustrative graphs and tables, and includes examples of typical responses of respondents which contribute to the understanding and interpretation of the text. The final section includes a discussion of applied research methods and critical evaluation of the results that were presented in the empirical part.