Využití internetu při výuce kuželoseček na střední škole
Secondary school conics with internet
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/49433/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49433Identifikátory
SIS: 78605
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Karger, Adolf
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
elipsa, hyperbola, parabola, ohniska, tečny, normály, konstrukce kuželosečekKlíčová slova (anglicky)
ellipse, hyperbola, parabola, foci, tangents, normals, construction of conicsNázev práce: Využití internetu při výuce kuželoseček na střední škole Autor: Bc. Věra Effenberger Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí práce: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D. e-mail vedoucího: Jana.Hromadova@mff.cuni.cz Abstrakt Tato diplomová práce zabývající se problematikou kuželoseček je určena zejména učitelům deskriptivní geometrie a studentům středních (popř. vysokých) škol. Může sloužit přímo jako pomůcka při výuce kuželoseček či při samostudiu, jelikož obsahuje mnoho názorných obrázků a dynamických apletů vytvořených v programu GeoGebra, které doplňují sepsaný teoretický text. V práci jsou vyjmenovány definice, vlastnosti a nejrůznější konstrukce jednotlivých kuželoseček. Dále je zde popsán jejich vznik jakožto rovinných řezů rotační kuželové, resp. válcové plochy, oskulační kružnice a sdružené průměry. Přílohu tvoří sbírka příkladů různé obtížnosti, která může sloužit jako kontrola získaných vědomostí. Klíčová slova: elipsa, hyperbola, parabola, ohniska, tečny, normály, konstrukce kuželoseček
Title: Utilization of the internet by teaching conics at high school Author: Bc. Věra Effenberger Department: Department of Mathematics Education Supervisor: RNDr. Jana Hromadová, Ph.D. Supervisor's e-mail address: Jana.Hromadova@mff.cuni.cz Abstract This diploma thesis is dealing with conics' problems. It is mainly destined for high school (or university) teachers of descriptive geometry and for students too. It can by used in aid of education of conics or by self-study, because it includes many of illustrative pictures and dynamic applets made in the program GeoGebra, which support the written theoretical text. In the work are enumerated definitions, properties and various constructions of individual conics. Further there is their origin as an intersection of a right circular cone (as the case may be of a right circular cylinder) with a plane, their osculating circle and conjugate diameters. Compilation of examples constitutes an addition of this work. The examples have various difficulty and also can serve as a control over got knowledge. Keywords: ellipse, hyperbola, parabola, foci, tangents, normals, construction of conics