Integrace Pogamutu s Defconem
Integrace Pogamutu s Defconem
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49471Identifikátory
SIS: 91882
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bošanský, Branislav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Teoretická informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
5. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Defcon, Umělá inteligence, Strategie v reálném čase, PogamutKlíčová slova (anglicky)
Defcon, Artificial Intelligence, Real-Time Strategy Games, PogamutNázev práce: Integrace Pogamutu s Defconem Autor: Bc. Radek Píbil Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Jakub Gemrot Abstrakt: V této práci se zabýváme napojením platformy pro vývoj umělé inte- ligence Pogamut k PC hře Defcon. Defcon je strategie v reálném čase pro více hráčů, ve které hráč hraje za jednu ze světových velmocí a velí její námořní, letecké a jaderné síle. Naším důvodem pro napojení Pogamutu na Defcon je zvyšující se důraz na herní UI mezi akademickými tématy, jdoucí ruku v ruce s neustále větším počtem počítačových her dovolujících implementovat programátorům vlastní UI. Platforma Pogamut pro vývoj UI nedávno rozšířila podporované světy o Starcraft a Defcon. Tyto dva světy ji velmi obohatili, protože na rozdíl od původních světů nejde o hry z pohledu první osoby, ale o strategie v reálném čase. V této práci máme pět hlavních témat. Za prvé popíšeme napojení Pogamutu na Defcon. Za druhé se budeme zabývat algoritmy užitečnými pro vývoj agentů pro Defcon. Za třetí ukážeme implementaci agenta v jazyce Java a za čtvrté implementaci agenta za použití MAS architektury Jason. Práci zakončíme vyhodnocením úspěšnosti těchto agentů. Klíčová slova:...
Title: Bridging Pogamut and Defcon Author: Bc. Radek Píbil Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor of the master thesis: Mgr. Jakub Gemrot Abstract: In this thesis we are going to discuss the support of Pogamut AI frame- work for the Defcon PC game. Defcon is a multiplayer real-time strategy putting player into control of one part of the world's sea force, air force and nuclear ar- senal. We are going to cover five main topics. First is concerned with bridging Pogamut and Defcon. Next discusses provided algorithms useful for agent pro- gramming for such a kind of environment. Third describes the implementation of a purely Java agent. Fourth shows an implementation using Jason MAS frame- work. Final is going to evaluate the performance of the agents. Our main reason for bridging Pogamut is that as the gaming AI becomes more and more prominent in academia, more and more computer games allow programmers to implement their own AI. Pogamut AI platform follows this trend by expanding into two new environments Starcraft and Defcon, which introduce real-time strategy environ- ments to Pogamut, whose origins are in first-person shooters. Keywords: Defcon, Artificial Intelligence, Real-Time Strategy Games, Pogamut