dc.contributor.advisor | Wilkie, Alexander | |
dc.creator | Zámečník, Bohumír | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T13:45:49Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T13:45:49Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/49572 | |
dc.description.abstract | Název práce: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Autor: Bohumír Zámečník Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Dr. Alexander Wilkie E-mail vedoucího: alexander@wilkie.at Abstrakt: Podařilo se implementovat interaktivní renderer umožňující uživatelům zobrazit náhled efektů zobrazování pomocí objektivů, jako jsou hloubka ostrosti, bokeh (rozostřená světla) nebo tilt-shift konfigurace. Je založen na moderní metodě kombinující síly rasterizace na GPU a ray tracingu. V průbehu práce bylo vytvořeno nnoho modelů a interaktivních vizualizací souvisejících jevů. Vytvořena byla též neinteraktivní simulace zobrazování pomocí složeného geometického objektivu, jež vykazuje optické aberace. Rovněž je k dispozici implementace prototypu současných rychlých spreading filtrů. Podařilo se důkladně prostudovat a shrnout principy optického zobrazování, modelů objektivů a metod pro vykreslování hloubky os- trosti v počítačové grafice, jakož i srovnat hlavní myšlenky metod. Díky tomu jsou naznačeny nové možnosti v reprezentaci chování složitých objektivů, jež by šly up- latnit např. pro akceleraci vykreslování. Klíčová slova: syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Author: Bohumír Zámečník Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Dr. Alexander Wilkie Supervisor's e-mail address: alexander@wilkie.at Abstract: An interactive renderer was implemented that allows users to preview the effects of imaging with lenses, such as depth of field, bokeh (defocus highlights) and tilt-shift lens configurations. It is based on a state-of-the-art method which com- bines the power of GPU rasterization and ray tracing. Many models and interactive visualizations were created. A non-interactive simulation of a complex geometrical lens model has been made which is able to produce optical aberrations. Also a prototype implementation of recent fast spreading filters is available. A thorough summary of the principles of optical image formation, lens models and depth of field rendering methods used in computer graphics is given along with a comparison of the approaches and new insights. New possibilities of representing the behavior of complex lenses are suggested, which could be employed to accelerate the rendering. Keywords: image synthesis, camera models, depth of field, GPU, image-based ray tracing | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | syntéza obrazu | cs_CZ |
dc.subject | modely kamery | cs_CZ |
dc.subject | hloubka ostrosti | cs_CZ |
dc.subject | GPU | cs_CZ |
dc.subject | image-based ray tracing | cs_CZ |
dc.subject | image synthesis | en_US |
dc.subject | camera models | en_US |
dc.subject | depth of field | en_US |
dc.subject | GPU | en_US |
dc.subject | image-based ray tracing | en_US |
dc.title | Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-01-30 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 117399 | |
dc.title.translated | Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Pelikán, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001428375 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Software Systems | en_US |
thesis.degree.discipline | Softwarové systémy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Softwarové systémy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Software Systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Autor: Bohumír Zámečník Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Dr. Alexander Wilkie E-mail vedoucího: alexander@wilkie.at Abstrakt: Podařilo se implementovat interaktivní renderer umožňující uživatelům zobrazit náhled efektů zobrazování pomocí objektivů, jako jsou hloubka ostrosti, bokeh (rozostřená světla) nebo tilt-shift konfigurace. Je založen na moderní metodě kombinující síly rasterizace na GPU a ray tracingu. V průbehu práce bylo vytvořeno nnoho modelů a interaktivních vizualizací souvisejících jevů. Vytvořena byla též neinteraktivní simulace zobrazování pomocí složeného geometického objektivu, jež vykazuje optické aberace. Rovněž je k dispozici implementace prototypu současných rychlých spreading filtrů. Podařilo se důkladně prostudovat a shrnout principy optického zobrazování, modelů objektivů a metod pro vykreslování hloubky os- trosti v počítačové grafice, jakož i srovnat hlavní myšlenky metod. Díky tomu jsou naznačeny nové možnosti v reprezentaci chování složitých objektivů, jež by šly up- latnit např. pro akceleraci vykreslování. Klíčová slova: syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Author: Bohumír Zámečník Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Dr. Alexander Wilkie Supervisor's e-mail address: alexander@wilkie.at Abstract: An interactive renderer was implemented that allows users to preview the effects of imaging with lenses, such as depth of field, bokeh (defocus highlights) and tilt-shift lens configurations. It is based on a state-of-the-art method which com- bines the power of GPU rasterization and ray tracing. Many models and interactive visualizations were created. A non-interactive simulation of a complex geometrical lens model has been made which is able to produce optical aberrations. Also a prototype implementation of recent fast spreading filters is available. A thorough summary of the principles of optical image formation, lens models and depth of field rendering methods used in computer graphics is given along with a comparison of the approaches and new insights. New possibilities of representing the behavior of complex lenses are suggested, which could be employed to accelerate the rendering. Keywords: image synthesis, camera models, depth of field, GPU, image-based ray tracing | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014283750106986 | |