Zobrazit minimální záznam

Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models
dc.contributor.advisorWilkie, Alexander
dc.creatorZámečník, Bohumír
dc.date.accessioned2017-05-08T13:45:49Z
dc.date.available2017-05-08T13:45:49Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49572
dc.description.abstractNázev práce: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Autor: Bohumír Zámečník Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Dr. Alexander Wilkie E-mail vedoucího: alexander@wilkie.at Abstrakt: Podařilo se implementovat interaktivní renderer umožňující uživatelům zobrazit náhled efektů zobrazování pomocí objektivů, jako jsou hloubka ostrosti, bokeh (rozostřená světla) nebo tilt-shift konfigurace. Je založen na moderní metodě kombinující síly rasterizace na GPU a ray tracingu. V průbehu práce bylo vytvořeno nnoho modelů a interaktivních vizualizací souvisejících jevů. Vytvořena byla též neinteraktivní simulace zobrazování pomocí složeného geometického objektivu, jež vykazuje optické aberace. Rovněž je k dispozici implementace prototypu současných rychlých spreading filtrů. Podařilo se důkladně prostudovat a shrnout principy optického zobrazování, modelů objektivů a metod pro vykreslování hloubky os- trosti v počítačové grafice, jakož i srovnat hlavní myšlenky metod. Díky tomu jsou naznačeny nové možnosti v reprezentaci chování složitých objektivů, jež by šly up- latnit např. pro akceleraci vykreslování. Klíčová slova: syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti,...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Author: Bohumír Zámečník Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Dr. Alexander Wilkie Supervisor's e-mail address: alexander@wilkie.at Abstract: An interactive renderer was implemented that allows users to preview the effects of imaging with lenses, such as depth of field, bokeh (defocus highlights) and tilt-shift lens configurations. It is based on a state-of-the-art method which com- bines the power of GPU rasterization and ray tracing. Many models and interactive visualizations were created. A non-interactive simulation of a complex geometrical lens model has been made which is able to produce optical aberrations. Also a prototype implementation of recent fast spreading filters is available. A thorough summary of the principles of optical image formation, lens models and depth of field rendering methods used in computer graphics is given along with a comparison of the approaches and new insights. New possibilities of representing the behavior of complex lenses are suggested, which could be employed to accelerate the rendering. Keywords: image synthesis, camera models, depth of field, GPU, image-based ray tracingen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectsyntéza obrazucs_CZ
dc.subjectmodely kamerycs_CZ
dc.subjecthloubka ostrostics_CZ
dc.subjectGPUcs_CZ
dc.subjectimage-based ray tracingcs_CZ
dc.subjectimage synthesisen_US
dc.subjectcamera modelsen_US
dc.subjectdepth of fielden_US
dc.subjectGPUen_US
dc.subjectimage-based ray tracingen_US
dc.titleInteractive Preview Renderer for Complex Camera Modelsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId117399
dc.title.translatedInteractive Preview Renderer for Complex Camera Modelscs_CZ
dc.contributor.refereePelikán, Josef
dc.identifier.aleph001428375
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware Systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Autor: Bohumír Zámečník Katedra (ústav): Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: Dr. Alexander Wilkie E-mail vedoucího: alexander@wilkie.at Abstrakt: Podařilo se implementovat interaktivní renderer umožňující uživatelům zobrazit náhled efektů zobrazování pomocí objektivů, jako jsou hloubka ostrosti, bokeh (rozostřená světla) nebo tilt-shift konfigurace. Je založen na moderní metodě kombinující síly rasterizace na GPU a ray tracingu. V průbehu práce bylo vytvořeno nnoho modelů a interaktivních vizualizací souvisejících jevů. Vytvořena byla též neinteraktivní simulace zobrazování pomocí složeného geometického objektivu, jež vykazuje optické aberace. Rovněž je k dispozici implementace prototypu současných rychlých spreading filtrů. Podařilo se důkladně prostudovat a shrnout principy optického zobrazování, modelů objektivů a metod pro vykreslování hloubky os- trosti v počítačové grafice, jakož i srovnat hlavní myšlenky metod. Díky tomu jsou naznačeny nové možnosti v reprezentaci chování složitých objektivů, jež by šly up- latnit např. pro akceleraci vykreslování. Klíčová slova: syntéza obrazu, modely kamery, hloubka ostrosti,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Interactive Preview Renderer for Complex Camera Models Author: Bohumír Zámečník Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Dr. Alexander Wilkie Supervisor's e-mail address: alexander@wilkie.at Abstract: An interactive renderer was implemented that allows users to preview the effects of imaging with lenses, such as depth of field, bokeh (defocus highlights) and tilt-shift lens configurations. It is based on a state-of-the-art method which com- bines the power of GPU rasterization and ray tracing. Many models and interactive visualizations were created. A non-interactive simulation of a complex geometrical lens model has been made which is able to produce optical aberrations. Also a prototype implementation of recent fast spreading filters is available. A thorough summary of the principles of optical image formation, lens models and depth of field rendering methods used in computer graphics is given along with a comparison of the approaches and new insights. New possibilities of representing the behavior of complex lenses are suggested, which could be employed to accelerate the rendering. Keywords: image synthesis, camera models, depth of field, GPU, image-based ray tracingen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014283750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV