Nástěnné malby Smíškovské kaple v chrámu svaté Barbory v Kutné Hoře
The wall paintings of Smíšek chapel in the Church of Saint Barbara in Kutná Hora
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/49917/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49917Identifikátory
SIS: 102627
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ottová, Michaela
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
6. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Rod pánů z Vrchovišť, Mistr Smíškovské kaple, Italské malířství, Nizozemské malířství, Ikonografie, Kutná Hora, Chrám svaté BarboryKlíčová slova (anglicky)
The lords of Vrchoviště, Master of Smíšek Chapel, Italian painting, Netherlandish painting, Iconography, Kutná Hora, The Church of Saint BarbaraNástěnné malby Smíškovské kaple v chrámu svaté Barbory v Kutné Hoře Bakalářská práce představuje nástěnné malby Smíškovské kaple v chrámu svaté Barbory v Kutné Hoře. Hlavní část práce se zaměří na ikonografický popis maleb a na uměleckou orientaci umělce. Nejdříve je kaple stručně popsána a poté je představen její složitý ikonografický program maleb. V další části práce je vymezeno datum kdy malby vznikly. Velice důležitou částí je otázka národnosti a umělecké orientace umělce. Zde je prostor hlavně pro zahraniční vlivy, které nepochybně na umělce působily. Cílem této práce je především uvedení do problematiky, představení dosavadních poznatků a jejich rámcové zhodnocení.
The wall paintings of Smíšek chapel in the Church of Saint Barbara in Kutná Hora The Bachelor thesis presents wall paintings of the Smíšek chapel in the Church of Santa Barbara in Kutná Hora. The main part of the thesis will be especially focused on iconographic description of paintings and art orientation of the artist. At the first the chapel is shortly described then is presented the complicated iconograpic plan of paintings. In the next part the date is delineated when paintings were made. Very important part is a question about nationality and art orientation of the artist. Right here is a place mainly for foreign influence which undoubtably affects the artist. This Bachelor thesis presents the used knowledge and their evaluation.