Inspirace dílem Albrechta Dürera u malíře Hanse Hoffmanna. Tzv. dürerovská renesance na dvoře Rudolfa II.
Inspiration of Albrecht Dürer by the artist Hans Hoffmann. So called Dürer's Renaissance at the court of Rudolf II.
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/49978/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49978Identifikátory
SIS: 94323
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zlatohlávek, Martin
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
6. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Renesance v Německu, A. Dürer, desková malba, obrazy německých mistrů, umělecké sbírky, české země za vlády Rudolfa IIKlíčová slova (anglicky)
Renaissance in Germany, A. Dürer, pannel painting, paintings of German masters, artistic collections, Bohemian art during the reign of Rudolf IIBakalářská práce je zaměřena na inspirace Albrechtem Dürerem v obrazech rudolfinského malíře Hanse Hoffmanna, se zvláštním zřetelem k jeho obrazu Zajíc v lese (1585). Na tomto základě, který bude těžištěm práce, bych ráda nastínila širší souvislosti role, jakou hrálo Dürerovo dílo na Rudolfově dvoře. Vedle nezbytné kapitoly obsahující stručnou charakteristiku osobnosti a díla A. Dürera, tak bude součástí práce stručné pojednání o obdivu Rudolfa II. k tomuto renesančními mistru a o jeho úspěšných snahách o získání jeho děl do císařských sbírek. Práce bude zahrnovat též stručné pojednání o dürerovských inspiracích u dalších umělců okruhu Rudolfa II.
The Bachelor thesis is focused on the inspiration of Albrecht Dürer in paintings of Rudolphin's painter Hans Hoffmann with a particular consideration to his painting The hare in a forest (1585). Based on what will be the centroid of the work, I would like to outline broader contexts of the role which Dürer's art played on the Rudolph's court. Next to the fundamental chapter containing an compendious characteristic of the A. Dürer's personality and art will be the part of work an epitomize disquisition about Rudolph II.'s admiration to this Renaissance master and about his successful efforts about an acquirement of his arts into Caesarian collections. The labor will also include an epitomize disquisition about Dürer's inspirations by another artists of Rudolph II.'s sphere.