Implementation of the SF-HRP action selection mechanism
Implementation of the SF-HRP action selection mechanism
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50275Identifikátory
SIS: 96968
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Filip
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
SF-HRP, výběr akce, inteligentní umělé bytosti, reaktivní plánování, C++Klíčová slova (anglicky)
SF-HRP, action selection, intelligent virtual agents, reactive planning, C++Tato práce se zabývá implementací mechanismu State-Full Hierarchical Reactive Planning (SF-HRP) pro výbr akcí umlé bytosti v jazyce C++. Tato implementace je pipojena k 3D virtuálnímu prostedí a umožuje své profilování aplikacemi tetích stran. Prototyp takového profileru je souástí implementace. Práce také pedstavuje vstupí formát pro popis chování agenta, který implementace používá. Implementace i vstupní formát jsou demonstrovány na testovacích scénáích. Koncept SF-HRP je zhodnocen vzhledem k obtížnosti návrhu chování umlé bytosti a vzhledem ke složitosti implementace.
In this thesis, we present our C++ implementation of the State-Full Hierarchical Reactive Planning (SF-HRP) mechanism for action selection for virtual agents. The implementation is connected to 3D virtual environment and provides access to 3rd party software for profiling purposes vie defined interface. A prototype of such a profiler is part of the implementation. The thesis also presents an input format for agent's behavior description and is used within the implementation. Both the implementation and input format are demonstrated on testing scenarios. The SF-HRP concept is discussed with respect to the difficulty of design of agent's behavior and complexity of the implementation.