Mistr slavětínského oltáře
The Master of the Slavětín Altarpiece
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50369Identifikátory
SIS: 112159
Kolekce
- Kvalifikační práce [23776]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ottová, Michaela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mistr slavětínské archy, Mistr doksanské archy, desková malba, pozdní gotikaKlíčová slova (anglicky)
Master of the Slavětín altarpiece, Master of Doksany, panel painting, late gothic artTato bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení děl připisovaných anonymnímu malíři označovanému jako Mistr slavětínské archy, který byl činný v první polovině 16. století v oblasti severozápadních Čech. Na základě provedení rešerše literatury je popsán vývoj názorů jednotlivých badatelů na jeho dílo, autorka se dále pokusí vyhledat další dostupné informace k těmto dílům. Výstupem této části práce je monografie umělce, kde jsou tyto poznatky zhodnoceny. Ve druhé části práce autorka posuzuje možnost existence malířsko řezbářské dílny produkující oltáře na objednávku, v níž by spolupracoval malíř Mistr slavětínské archy a řezbář Mistr doksanského oltáře. Na základě zhodnocení literatury zabývající se fungováním středověkých dílen a nalezení příkladů podobných dílen autorka tuto možnost vyhodnocuje.
This thesis focuses on the appreciation of works attributed to an anonymous painter known as Master of the Slavětín altarpiece, which was active in the first half of the 16th century in north-western Bohemia. The development of the ideas of the individual researchers in his work is being described on the base of the research of the literature; the author also tries to find other available information on these works. The output of this work is the artist's monograph, where these findings are assessed. In the second part the author considers the possibility of the existence of painting -carving workshops producing the altarpieces on the order, in which the painter Master of the Slavětín altarpiece and carver Master of Doksany altarpiece cooperated.