Edukační role sestry po operacích hrudníku
Nurse's role in patient education after chest operations
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50532Identifikátory
SIS: 84161
Kolekce
- Kvalifikační práce [4585]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kulhavá, Miluše
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
edukace, pooperační péče, pooperační komplikace, spokojenostKlíčová slova (anglicky)
education, post-operative care, post-operative complications, patient satisfactionVe své bakalářské práci se zabývám problematikou sesterské edukace v pooperačním období po hrudních operacích. V teoretické části vysvětluji pojem edukace, jeho využití a realizaci ve zdravotnictví, formy a metody edukace. Nadále zmiňuji nejčastější hrudní operační výkony, jejich stručné vysvětlení a možné pooperační komplikace. Z hlediska sesterské edukace popisuji krátce předoperační přípravu a komplexní pooperační péči včetně možných pooperačních komplikací po hrudních operacích. V praktické části zjišťuji metodou polostandardizovaného rozhovoru s doplňkovým pozorováním postrádané informace, které respondenti v pooperačním období postrádají, zapamatování si podstatných bodů sesterské pooperační edukace respondenty a spokojenost respondentů se sesterskou edukací v pooperačním období. Cílem práce bylo zjistit, zda je sesterská edukace produktivní, a podle výsledků šetření navrhnout nová opatření pro zlepšení edukace respondentů, a tím pádem i ošetřovatelské péče v pooperačním období. Kvalitnější, komplexní a zároveň i individuální přístup je předpokladem co nejrychlejší rekonvalescence respondenta a brzký návrat do domácího prostředí. Klíčová slova: edukace, pooperační péče, pooperační komplikace, spokojenost.
My bachelor's dissertation concerns the nurse's role in patient education after chest operations. The theoretical section explains not only the concept of patient education, its use and realisation in Public Healthcare, but also the forms and methods of education. Included is a summary of the most common chest operations, their short clarification and possible post - operative complications. I will also briefly describe the nurse's tasks before and after the operation. The practical section involves structured interviews with patients after chest operations. The aim of the interviews was to find out what information patients were lacking and how well they remembered important details given to them by a nurse. The interviews also contain satisfactory reviews on the nurse's role in patient education after chest operations. The aim of my study was to find out if the nurse's role in patient education was productive. Based on the results, my intention was to suggest better practices both for improving patient education and also to perfect the nurse's role in post - operative care. A superior, comprehensive and individual approach is the key to faster and more complete patient recovery and his/ hers return home. Key words: education, post-operative care, post-operative complications, patient satisfaction.