Komunikace v ošetřovatelství se zaměřením na ambulantní složku - konflikty
Communication in healtcare with orientation on ambulatory treatment
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50541Identifikátory
SIS: 117366
Kolekce
- Kvalifikační práce [4585]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pekara, Jaroslav
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
konflikt, komunikace, asertivita, pacientKlíčová slova (anglicky)
conflict, communication, assertiveness, patientCílem předložené bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny konfliktů v ambulantních složkách. Dále bylo zkoumáno, jaký vliv a zda vůbec má vzhled a chování všeobecné sestry na další případné konfliktní jednání pacienta. Posledním cílem bylo zjistit, jak těmto konfliktům v ambulantních složkách předcházet. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu komunikace a její charakteristikou. Popisuji druhy komunikace a zdůrazňuji její důležitost v profesi všeobecné sestry. Následuje osobnostní charakteristika všeobecné sestry. Je zmíněno asertivní chování, jehož osvojení může přispět ke zlepšení komunikace všeobecných sester s pacientem. V empirické části popisuji kvantitativní metodu sběru dat formou dotazníkového šetření. Popisuji administraci dotazníku, jeho návratnost a matematické zpracování získaných dat. Následuje uvedení výsledků a jejich interpretace. Závěrem práce je provedeno vyhodnocení formulovaných hypotéz, které vyplynuly ze stanovených cílů bakalářské práce.
The aim of this bachelor thesis was to find out the most frequent causes of conflicts in ambulant components. It was further investigated if there is any influence or whether the appearance and behavior of a nurse has any impact on a problem behavior of a patient. The last goal was to determine how to prevent these conflicts in the area of ambulant components. The theoretical part is focused on definition of the concept of communication and its characteristics. I have focused on the types of communication and emphasize its importance in the profession of a nurse. It is followed by personal characteristics of a nurse. Assertive behavior, which can help to improve the communication between a nurse and a patient, is also mentioned. The empirical part describes a quantitative method of the data collection by questionnaires. The administration of questionnaires, their return and mathematical processing of the data are also described. All is followed by the results and their interpretation. At the end of the thesis there is an evaluation of the formulated hypotheses that have emerged from the objectives of the thesis.