Antonín Reichenauer a jeho houslové koncerty
Antonín Reichenauer and his Violin Concertos
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/50848/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50848Identifikátory
SIS: 102164
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kapsa, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Historická hudební praxe
Katedra / ústav / klinika
Collegium Marianum - Týnská vyšší odborná škola
Datum obhajoby
19. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
barokní houslové koncerty, hudba v Praze v 18. stoletíAntonín Reichenauer a jeho houslové koncerty Tato práce pojednává o méně známém a opomíjeném českém skladateli Antonínu Reichenauerovi. Přes stručný životopis, zasazení do dobového kontextu a přehled instrumentální hudby bylo mým cílem se konkrétněji zaměřit na jeho jediné dva koncerty pro housle a orchestr. Nejisté autorství obou koncertů a nejasné okolnosti vzniku nás vedou k zamyšlení, jestli koncerty nebyly zkomponovány samotným mistrem italského koncertu a Reichenauerovým vrstevníkem Antoniem Vivaldim. Mou snahou bylo prostřednictvím podrobné analýzy, vzájemného srovnání a interpretačního pohledu zjistit určité informace a okolnosti, které by nás přivedly k jistějšímu určení nebo vyvrácení autorství.
Antonín Reichenauer and his Violins Concertos This bachelor thesis discourses upon a lesser-known czech composer Antonín Reichenauer. Beyond the brief biographical information, introduction into the period context and instrumental music survey, the work comes to its goal, approaching more specifically the Reichenauer's only two concerts for violin and orchestra in detailed analysis. Uncertain authorship and unclear origination circumstances concerning both compositions implicate further idea, whether the concertos were composed by the master of italian concerto and Reichenauer's contemporary Antonio Vivaldi. My aim was, by means of detailed analysis, mutual comparation and interpretation point of view, to find out certain information and circumstances leading to reliable determination or disproof of the autorship.