Zobrazit minimální záznam

Information or Manipulation? Czech Media and the Catholic Church."
dc.contributor.advisorMatějek, Jaromír
dc.creatorKolaříková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-08T19:15:54Z
dc.date.available2017-05-08T19:15:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50870
dc.description.abstractPráce charakterizuje etické principy týkající se zpravodajské funkce médií, mezi něž patří zejména pravdivost, nestrannost, ověřování informací a transparentnost jejich získávání, jejich relevantnost pro společnost a celková úcta k člověku. Sleduje, jak mediální etiku pojímají církevní dokumenty i profesní etický kodex žurnalistů. Etické hodnoty posléze komparuje s tzv. hodnotami zpravodajskými, které určují, jaká událost se stane mediální zprávou. Mezi tyto hodnoty patří napříkad aktuálnost, kulturní a geografická blízkost, prominentnost a negativita. Práce se dále zabývá problematikou mediální manipulace a jejími metodami, mezi něž patří uvádění lží a polopravd, zneužívání mýtů a stereotypů, manipulace s autoritou nebo umělé vytváření objektivity. Metodou rešerše se posléze zabývá zpravodajstvím českých médií o katolické církvi. Poukazuje na témata, která nastoluje zpravodajství České televize a která naopak opomíjí. Rozbor mediálního zpracování konkrétních událostí - celosvětového setkání mládeže v Madridu, návštěvy Benedikta XVI. v Německu a svatováclavské pouti ve Staré Boleslavi - posuzuje tyto obsahy z hlediska dříve stanovených etických kritérií. Práce dochází k závěru, že zpravodajství českých médií o katolické církvi se pohybuje na hranici mezi manipulací a neprofesionalitou, když...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis "Information or Manipulation? Czech Media and the Catholic Church." characterizes ethical principes of media news, which include truthfulness, impartiality, transparency and verification of information and their relevance to society and respect for human beings. It monitors how media ethics is specified in church documents and professional code of ethics of journalists. Ethical values then compares with news values contains topicality, cultural and geographical proximity and negativity. The work also deals with issues of media manipulation and its methods, including placing of lies and half-truths, myths and stereotypes, abuse, manipulation with the authority and objectivity. Retrieval method was then engaged in the Czech media reporting about the Catholic Church. It refers to issues that raises the news of Česká televize, and which in turn fails. Analysis of the media handling of specific events - the World youth day in Madrid, visiting Pope Benedict XVI in Germany and pilgrimages to St. Wenceslaus in Stara Boleslav - assess the content in terms of the previously stated ethical criteria. The work concludes that the Czech media news about the Catholic Church borders between manipulation and unprofessionality, it prefers the criteria of negativity, conflict, creating an artificial...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectcírkevcs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectsvoboda slovacs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectchurchen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectfreedom of speechen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.titleInformace nebo manipulace? Česká média a katolická církev.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-02-01
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethics and Theology of Spiritualityen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etiky a spirituální teologiecs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId104573
dc.title.translatedInformation or Manipulation? Czech Media and the Catholic Church."en_US
dc.contributor.refereeŠtica, Petr
dc.identifier.aleph001431902
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce charakterizuje etické principy týkající se zpravodajské funkce médií, mezi něž patří zejména pravdivost, nestrannost, ověřování informací a transparentnost jejich získávání, jejich relevantnost pro společnost a celková úcta k člověku. Sleduje, jak mediální etiku pojímají církevní dokumenty i profesní etický kodex žurnalistů. Etické hodnoty posléze komparuje s tzv. hodnotami zpravodajskými, které určují, jaká událost se stane mediální zprávou. Mezi tyto hodnoty patří napříkad aktuálnost, kulturní a geografická blízkost, prominentnost a negativita. Práce se dále zabývá problematikou mediální manipulace a jejími metodami, mezi něž patří uvádění lží a polopravd, zneužívání mýtů a stereotypů, manipulace s autoritou nebo umělé vytváření objektivity. Metodou rešerše se posléze zabývá zpravodajstvím českých médií o katolické církvi. Poukazuje na témata, která nastoluje zpravodajství České televize a která naopak opomíjí. Rozbor mediálního zpracování konkrétních událostí - celosvětového setkání mládeže v Madridu, návštěvy Benedikta XVI. v Německu a svatováclavské pouti ve Staré Boleslavi - posuzuje tyto obsahy z hlediska dříve stanovených etických kritérií. Práce dochází k závěru, že zpravodajství českých médií o katolické církvi se pohybuje na hranici mezi manipulací a neprofesionalitou, když...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Information or Manipulation? Czech Media and the Catholic Church." characterizes ethical principes of media news, which include truthfulness, impartiality, transparency and verification of information and their relevance to society and respect for human beings. It monitors how media ethics is specified in church documents and professional code of ethics of journalists. Ethical values then compares with news values contains topicality, cultural and geographical proximity and negativity. The work also deals with issues of media manipulation and its methods, including placing of lies and half-truths, myths and stereotypes, abuse, manipulation with the authority and objectivity. Retrieval method was then engaged in the Czech media reporting about the Catholic Church. It refers to issues that raises the news of Česká televize, and which in turn fails. Analysis of the media handling of specific events - the World youth day in Madrid, visiting Pope Benedict XVI in Germany and pilgrimages to St. Wenceslaus in Stara Boleslav - assess the content in terms of the previously stated ethical criteria. The work concludes that the Czech media news about the Catholic Church borders between manipulation and unprofessionality, it prefers the criteria of negativity, conflict, creating an artificial...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra teologické etiky a spirituální teologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014319020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV