Využití PR při prezentaci značky v oblasti doplňků výživy
A Presentation of brand in the nutritional supplements area by using PR article
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51029Identifiers
Study Information System: 88430
Collections
- Kvalifikační práce [8838]
Author
Advisor
Referee
Křížová, Xénie
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Značka, public relations, propagace, PR článekKeywords (English)
Brand, Public relations, advertising,PR articleNázev: Využití PR při prezentaci značky v oblasti doplňků výživy Anotace: Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje pojem značka a popisuje její hodnotu a přínos. V dalších kapitolách teoretické části jsou vymezeny pojmy sportovní marketing, sportovní reklama a public relations. Součástí této části práce je také charakteristika sdělovacích prostředků a způsobů komunikace s nimi. Praktická část se zabývá charakteristikou značky NUTREND a obsahuje také SWOT analýzu. Klíčovou částí praktické části je analýza PR činnosti společnosti, její porovnání s konkurenčními společnostmi v oboru a popis tvorby PR článku pro prezentaci značky. Cílem práce je zhodnotit přínos PR aktivit a PR článku pro prezentaci značky a předložit návrhy pro zefektivnění komunikace se sdělovacími prostředky za účelem vytvoření pozitivní image značky. Klíčová slova: Značka; Public relations; Propagace; PR článek.
Title: A presentation of brand in the nutritional supplements area by using PR article Summary: The bachelor thesis is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. In the theoretical part is definition of the concept of brand and it also describes its values and benefits. There are definitions of sports marketing, sports advertising and public relations in other parts of the theoretical part. The theoretical part also contains characteristics of media and the ways of communication with them. The practical part deals with characteristics of the NUTREND brand and SWOT analysis as well. Key topic of the practical part is an analysis of PR activities of the company and its competition and also description of using PR article for its presentation. The goal of the work is an analysis of the PR activities benefits for the brand presentation and also to submit some proposals to make the communication with media more effective for creating a positive brand image. Keywords: Brand; Public relations; Advertising; PR article