Autorský komiks
Author's comics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51376Identifikátory
SIS: 95624
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Arbanová, Linda
Oponent práce
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komiks, ilustrace, grafický design, tvořivá dílnaKlíčová slova (anglicky)
comics, illustration, graphic design, workshopKovář, V.: Autorský komiks /Bakalářská práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 37 s. (Přílohy: komiksové album, komiksový scénář a práce dětí ve výtvarné části) ABSTRAKT Bakalářská práce zkoumá možnosti komiksu jako výchovného prostředku v českém prostředí. Práce má teoretickou část zabývající se historií komiksu nejen v České republice, ale i ve světě, a praktickou výtvarnou část, složenou z autorem vytvořeného původního pohádkového komiksu a ze čtyř komiksů dětí - výtvarných výstupů, které děti pod autorovým pedagogickým vedením vytvořily. Autorský komiks sestává ze 40 stran obrazového materiálu a z 24 stran technického scénáře. V pedagogické části jsou děti vedeny k tomu, aby využily některé komiksové prvky a motivy z autorovy výtvarné části. Práce je doplněna seznamem použité literatury. Klíčová slova: autorský komiks, pohádkový komiks, comics, sekvence, narace,
Kovář, V.: Autor's comics /Bachelor's thesis/ Prague 2011 - Charles university in Prague, Fakulty of education, Art department, 37 p. (Attachments: comic album, comic scenario and children's artworks) Abstract The bachelor thesis examinates possibilities of comics as an educational tool in the Czech environment. It consists of a theoretical part devoted to comics history not only in Czech Republic but also in the world, and of a practical art part composed of author's original fairly-tale comic, and of four comics of children produced under the author's guidance. The comic has pictures on 40 pages, and scenario on 24 pages, in attachment. In the pedagogical part, author leads the pupils to use some of the elements and motives presented in his comic. Literature sources used in this thesis are listed at the end. Keywords: autors's comics, fairy-tale comic, comics, sequence, narration