Marketingové časopisy v letech 1990-2011 v České republice
Marketing Magazines in 1990-2011 in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52171Identifikátory
SIS: 120804
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dolanský, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
marketing, časopis, periodický tisk, transformace, historicko-komparativní analýzaKlíčová slova (anglicky)
marketing, magazine, periodicals, transformation, historical-comparative analysisDiplomová práce Marketingové časopisy v letech 1990-2011 v České republice se zabývá problematikou časopisů věnovaných oboru marketingu vydávaných v letech 1990 až 2011 v České republice v kontextu transformace a vývoje společnosti, ekonomiky a médií. Hlavním záměrem práce je zmapovat oblast a vývoj marketingových časopisů v uvedeném období. Práce se nejprve věnuje společenským a ekonomickým změnám po roce 1989 jako předpokladům pro konstituování a vývoj marketingu a mediálního trhu, a následně metodou historicko-komparativní analýzy zkoumá vybrané vydavatelské, formální a obsahové charakteristiky marketingových periodik. Kromě časopisů vydávaných v letech 1990-2011 se práce věnuje také titulům z období před rokem 1989, které bychom mohli označit za jejich předchůdce. V neposlední řadě práce sleduje vybranou online konkurenci tištěných marketingových periodik, která ve zkoumaném období začala vznikat a rozvíjet se.
The diploma thesis Marketing Magazines in 1990-2011 in the Czech Republic deals with magazines devoted to the field of marketing published between 1990 and 2011 in the Czech Republic in the context of the transformation and development of society, economy and media. The main goal of the thesis is to analyze the field and development of marketing magazines in the mentioned period. First, the thesis deals with the social and economic changes after 1989 as the prerequisites for constitution and historical development of marketing and media market and subsequently, by method of historical-comparative analysis, it analyzes selected editorial, formal and content characteristics of marketing magazines. In addition to magazines published in the years 1990-2011, the thesis also deals with titles from the period before 1989, which we could consider their predecessors. Last but not least, the thesis deals with selected online competitors of marketing printed periodicals, which have occurred and developed in the studied time period.