Role pánských lifestylových časopisů na českém mediálním trhu se zaměřením na časopis Maxim
Role of the Men's Lifestyle Magazines on the Czech Media Market with Focus on the Maxim
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52210Identifikátory
SIS: 111856
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pánské lifestylové časopisy, časopisy životního stylu pro muže, Maxim, analýza diskurzu, Teun A. van Dijk, humor, ironieKlíčová slova (anglicky)
men's lifestyle magazines, Maxim, discourse analysis, Teun A. van Dijk, humour, ironyDiplomová práce "Role pánských lifestylových časopisů na českém mediálním trhu se zaměřením na časopis Maxim" se zabývá analýzou pěti českých lifestylových magazínů pro muže, které se v České republice vyprofilovaly v roce 2011 - Playboyem, Esquirem, FHM, ForMenem a Maximem. Práce začíná krátkým představením historie tohoto nového typu časopisů v České republice a poté pokračuje výčtem hlavních charakteristik pěti zmíněných magazínů, a to z hlediska obsahu, jazyka a grafického zpracování. Zvláštní pozornost je věnována časopisu Maxim, který je dlouhodobě nejúspěšnějím zástupcem segmentu. Prostřednictvím diskurzivní analýzy v pojetí Teuna A. van Dijka se práce zaměřuje na pět jevů, které vytvářejí specifický charakter diskurzu časopisu. Mezi tyto atributy patří ambivalentní postoj ke konceptu tradičního "hrdinského" mužství, způsob, jakým Maxim komunikuje se svými čtenáři, role humoru (zejména ironie) a způsob, jakým časopis nahlíží na homosexuály a ženy. Na konkrétních příkladech práce ukazuje, že základem diskurzu časopisu je sexistická ideologie.
The thesis "Role of the Men's Lifestyle Magazines in the Czech Media Market with Focus on the Maxim Magazine" deals with the analysis of five lifestyle magazines for men situated in the Czech Republic in 2011 - Playboy, Esquire, FHM, ForMen, and Maxim. The thesis begins with a brief introduction into the history of the studied magazines in the Czech Republic and further examines them from the content, language, and graphics perspective. Special attention is dedicated to Maxim as it is the most successful magazine in the segment. With the help of the discourse analysis in the interpretation of Teun A. van Dijk the work focuses on five categories that characterize the magazine discourse: the ambivalent approach to the traditional "heroic" masculinity, the way Maxim communicates with its readers, the role of humour (especially irony) and the magazine's view on homosexuals and women. The thesis demonstrates the ideological - sexist - base of the Maxim discourse with the support of demonstrative examples.