Analýza obsahů českých deníků ve vztahu k politickým stranám a jejich lídrům kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010
Analysis of Czech dailies' content in relation to political parties during election campaign before municipal elections in Prague
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52233Identifikátory
SIS: 111928
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
politika, komunální volby, denní tisk, politická komunikace, personalizace, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
politics, municipal elections, daily press, political communication, personalization, quantitative content analysisDiplomová práce "Analýza obsahu českých deníků ve vztahu k politickým stranám kandidujícím ve volbách do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010" vychází z předpokladu, že média a politika se navzájem velmi silně ovlivňují. V teoretické části nejdříve vymezuje roli médií ve společnosti a popisuje vývoj vnímání role novinářů. Na teoretickém konceptu mediatizace vysvětluje vzájemné působení mediální a politické logiky. V následující kapitole přináší pohled na historický vývoj politické komunikace s ohledem na její probíhající transformaci. Poté vymezuje několik pojmů, které jsou k popisu tohoto procesu ustáleny a s její proměnou spojovány. Zvláště se věnuje definici pojmu personalizace, kterou rozděluje na dvě formy, individualizaci a privatizaci. Přináší teoretické vymezení tohoto konceptu a jeho kritické zhodnocení. V druhé části nejdříve představuje jednotlivé strany a deníky a krátce představuje komunální volby v České republice. Následně se za použití metody kvantitativní obsahové analýzy zabývá zjišťováním míry pozornosti, kterou v období jedenácti týdnů před volbami do Zastupitelstva hlavního města Prahy v roce 2010 věnovaly tištěné deníky stranám a jejich kandidátům. V rámci tohoto výzkumu se ještě snaží v mediálních obsazích odhalit míru personalizace a jejích forem v definovaném teoretickém...
Diploma Thesis "Analysis of Czech dailies' content in relation to political parties during election campaign before municipal elections in Prague" presupposes that media and politics influence each other very strongly. In the theoretical part it first presents the media's role in society and describes the journalists' role evolution. Using the concept of mediatization it explains the media and political logic(s) inter-relation. In the next chapter it presents the historical development of political communication with regards to its ongoing transformation. After that it explains several concepts that are used when describing this process. Particularly it presents the concept of personalization and describes its two forms followed by definitions and critical evaluation of the concepts. In the empirical part it first presents the parties, dailies and municipal elections in the Czech Republic. Using the research method of quantitative content analysis it tries to find out the amount of attention/space that parties and candidates got in the newspapers during eleven weeks before the municipal elections in Prague in 2010. As a second step it tries to find out the level of personalization and its pre-defined forms. In the final part it presents the results and suggests possible extensions of the research.