Zobrazit minimální záznam

Factors that influence the success of small and medium enterprises: Case study of ICT sector in the Czech Republic
dc.contributor.advisorStrielkowski, Wadim
dc.creatorKrejčí, Martin
dc.date.accessioned2017-05-15T17:40:20Z
dc.date.available2017-05-15T17:40:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52629
dc.description.abstract1 Abstrakt Postavení malých a středních podniků v odvětví informačních technologií sehrává důležitou roli na ekonomice státu. Zaměříme-li se na konkrétní trh České republiky, je třeba konstatovat, že většina českých firem čelí obtížím při snaze dosáhnout ekonomického úspěchu. Na základě této skutečnosti, hodnocení úspěšnosti malých a středních podniků se zdá být vhodným přístupem k určení faktorů, které ovlivňují jejich výkon a tím i možnost pomoci s jejich situací. Cílem diplomové práce je určit tyto faktory a sestavit ekonometrický model úspěšnosti. Pomocí dotazníkového šetření mezi firmami a dále statistickou analýzou výsledků vyplynulo, že poměr zisku na počet zaměstnanců, průměrné příjmy a důraz na výzkum a vývoj jsou nejdůležitější pro určení úspěchu sledované firmy. Důležité faktory ovlivňující sestavené modely představují finanční i nefinanční ukazatele. Bibliografický záznam Krejčí, M. (2013): Faktory ovlivňující úspěch malých a středních podniků. Studie ICT sektoru v České republice. Diplomová práce (Mgr.), Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií. Vedoucí práce: PhDr. Wadim Strielkowski, Ph.D. Klasifikace C13, C51, C81, D02, L86 Klíčová slova Míra úspěchu, ICT sektor, výkonnost, průzkum trhu, malé a střední podniky E-mail autora martin@krejci.cz E-mail...cs_CZ
dc.description.abstractPosition of small and medium companies in the information technology sector plays important role in the functioning on any state's economy. Focusing on a specific local market and using the Czech Republic as a case study, one has to state that most Czech firms face difficulties when trying to achieve economic success. Based on this fact, small and medium enterprise rating seems to be appropriate approach to determine factors that influence their performance and thus the possibility to help with their situation. Aim of this Master thesis is to determine these factors and construct econometric success rate models. Questionnaire research among ICT enterprises, and further statistical analysis showed that the earnings- employee ratio, average revenues and the R&D importance ratio plays the most important role in their success. Both, financial and non-financial indicators perform significantly in these predictions. Bibliographic record Krejčí, M. (2013): Factors that influence the success of small and medium enterprises. Case study of ICT sector in the Czech Republic. Master thesis (Mgr.), Charles University in Prague, Faculty of Social Sciences, Institute of Economic Studies. Supervisor: PhDr. Wadim Strielkowski, Ph.D. JEL Classification C13, C51, C81, D02, L86 Keywords Success rate, ICT sector,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSuccess ratecs_CZ
dc.subjectICT sectorcs_CZ
dc.subjectPerformancecs_CZ
dc.subjectMarket researchcs_CZ
dc.subjectSmall and medium enterprisescs_CZ
dc.subjectSuccess rateen_US
dc.subjectICT sectoren_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectMarket researchen_US
dc.subjectSmall and medium enterprisesen_US
dc.titleFactors that influence the success of small and medium enterprises: Case study of ICT sector in the Czech Republicen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-26
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125130
dc.title.translatedFactors that influence the success of small and medium enterprises: Case study of ICT sector in the Czech Republiccs_CZ
dc.contributor.refereeNovák, Jiří
dc.identifier.aleph001604493
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Postavení malých a středních podniků v odvětví informačních technologií sehrává důležitou roli na ekonomice státu. Zaměříme-li se na konkrétní trh České republiky, je třeba konstatovat, že většina českých firem čelí obtížím při snaze dosáhnout ekonomického úspěchu. Na základě této skutečnosti, hodnocení úspěšnosti malých a středních podniků se zdá být vhodným přístupem k určení faktorů, které ovlivňují jejich výkon a tím i možnost pomoci s jejich situací. Cílem diplomové práce je určit tyto faktory a sestavit ekonometrický model úspěšnosti. Pomocí dotazníkového šetření mezi firmami a dále statistickou analýzou výsledků vyplynulo, že poměr zisku na počet zaměstnanců, průměrné příjmy a důraz na výzkum a vývoj jsou nejdůležitější pro určení úspěchu sledované firmy. Důležité faktory ovlivňující sestavené modely představují finanční i nefinanční ukazatele. Bibliografický záznam Krejčí, M. (2013): Faktory ovlivňující úspěch malých a středních podniků. Studie ICT sektoru v České republice. Diplomová práce (Mgr.), Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií. Vedoucí práce: PhDr. Wadim Strielkowski, Ph.D. Klasifikace C13, C51, C81, D02, L86 Klíčová slova Míra úspěchu, ICT sektor, výkonnost, průzkum trhu, malé a střední podniky E-mail autora martin@krejci.cz E-mail...cs_CZ
uk.abstract.enPosition of small and medium companies in the information technology sector plays important role in the functioning on any state's economy. Focusing on a specific local market and using the Czech Republic as a case study, one has to state that most Czech firms face difficulties when trying to achieve economic success. Based on this fact, small and medium enterprise rating seems to be appropriate approach to determine factors that influence their performance and thus the possibility to help with their situation. Aim of this Master thesis is to determine these factors and construct econometric success rate models. Questionnaire research among ICT enterprises, and further statistical analysis showed that the earnings- employee ratio, average revenues and the R&D importance ratio plays the most important role in their success. Both, financial and non-financial indicators perform significantly in these predictions. Bibliographic record Krejčí, M. (2013): Factors that influence the success of small and medium enterprises. Case study of ICT sector in the Czech Republic. Master thesis (Mgr.), Charles University in Prague, Faculty of Social Sciences, Institute of Economic Studies. Supervisor: PhDr. Wadim Strielkowski, Ph.D. JEL Classification C13, C51, C81, D02, L86 Keywords Success rate, ICT sector,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016044930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV