Zobrazit minimální záznam

Travel tourism magazines on the czech media market-a comparative analysis of the C.O.T.Business and National geographic
dc.contributor.advisorDolanská, Nora
dc.creatorJuránková, Simona
dc.date.accessioned2017-05-15T17:57:16Z
dc.date.available2017-05-15T17:57:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52706
dc.description.abstractCestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...cs_CZ
dc.description.abstractTravel periodicals are one of the means, how can readers - potential tourists to learn about a specific destination, or be motivated to visit presented country. This diploma thesis describes the development and transformation of the tourism magazines that are published in the Czech Republic after 1989. The attention is focused on the title COT business (for professionals) and National Geographic (for the public). Although targeted at different audiences, both periodicals bring news and coverage from destinations, interviews with travelers, practical travel advices and thus contribute for the increase or decline of demand for various places. Selected magazines gradually gained a strong position on the Czech media market and can be thus described as prototypes in their segment. Especially in recent years in comparison with the competition selected periodicals have declined in sold costs, advertising revenues and readership. The aim of this thesis is to investigate the market overall with selected travel periodicals and also identify opportunities that should selected titles (publishers) include into marketing planning, if they want to stay "leaders" on the media market. The thesis also presents a case study that is comparing the framing methods of selected destinations in order to determine, to what...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČasopiscs_CZ
dc.subjectCOT businesscs_CZ
dc.subjectNational Geographiccs_CZ
dc.subjectcestovní ruchcs_CZ
dc.subjectdestinacecs_CZ
dc.subjectprodaný nákladcs_CZ
dc.subjectreadershipcs_CZ
dc.subjectrámcovánícs_CZ
dc.subjectSWOT analýzacs_CZ
dc.subjectvydavatelstvícs_CZ
dc.subjectMagazineen_US
dc.subjectCOT businessen_US
dc.subjectNational Geographicen_US
dc.subjecttravel tourismen_US
dc.subjectdestinationen_US
dc.subjectsold costen_US
dc.subjectreadershipen_US
dc.subjectframingen_US
dc.subjectSWOT analysisen_US
dc.subjectpublisheren_US
dc.titleČasopisy cestovního ruchu na českém mediálním trhu - komparativní analýza titulů COT business a National Geographiccs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125898
dc.title.translatedTravel tourism magazines on the czech media market-a comparative analysis of the C.O.T.Business and National geographicen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001604014
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCestovatelská periodika jsou jedním z prostředků, jak se mohou čtenáři - potenciální turisté dozvědět o určité destinaci, případně být motivováni k navštívení prezentované země. Tato diplomová práce popisuje vznik, proměny a dynamiku mediálního trhu časopisů cestovního ruchu vydávaných v České republice po roce 1989 na příkladu titulu COT business (pro odbornou veřejnost) a National Geographic (pro širokou veřejnost). Přestože cílí na odlišná publika, obě periodika přinášejí zpravodajství a reportáže z destinací, rozhovory s cestovateli, praktické rady na cesty a podílejí se tak mj. na vytváření či naopak snižování poptávky po nejrůznějších místech. Vybrané časopisy si postupně získaly silnou pozici na českém mediálním trhu a můžeme je tak označit za prototypy v daném segmentu. Zejména v posledních letech, v porovnání s konkurencí, o tuto pozici přicházejí v souvislosti s poklesem prodaných nákladů, inzertních příjmů a čtenosti. Cílem práce je tedy celkově zmapovat trh s vybranými cestovatelskými periodiky a zároveň identifikovat příležitosti, které by měly vybrané tituly (vydavatelé) zahrnout do marketingového plánování, pokud chtějí zůstat "lídry" na mediálním trhu. Součástí práce je rovněž případová studie srovnávající způsoby rámcování vybraných destinací s cílem zjistit, do jaké míry se...cs_CZ
uk.abstract.enTravel periodicals are one of the means, how can readers - potential tourists to learn about a specific destination, or be motivated to visit presented country. This diploma thesis describes the development and transformation of the tourism magazines that are published in the Czech Republic after 1989. The attention is focused on the title COT business (for professionals) and National Geographic (for the public). Although targeted at different audiences, both periodicals bring news and coverage from destinations, interviews with travelers, practical travel advices and thus contribute for the increase or decline of demand for various places. Selected magazines gradually gained a strong position on the Czech media market and can be thus described as prototypes in their segment. Especially in recent years in comparison with the competition selected periodicals have declined in sold costs, advertising revenues and readership. The aim of this thesis is to investigate the market overall with selected travel periodicals and also identify opportunities that should selected titles (publishers) include into marketing planning, if they want to stay "leaders" on the media market. The thesis also presents a case study that is comparing the framing methods of selected destinations in order to determine, to what...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016040140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV