dc.contributor.advisor | Grygarová, Libuše | |
dc.creator | Drobný, Michal | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T23:05:09Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T23:05:09Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53754 | |
dc.description.abstract | S různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Various types of transportation issues are a common practice. The issue may be approached mainly as the distribution of products from suppliers to consumers while minimising distribution costs. The difference of real transportation issues predominantly relates to the considered restrictions, such as capacities of vehicles and orders, time windows and other special distribution restrictions. Transportation issues were already defined by F.L. Hitchcock in 1941 and since then, a wide range of stochastic and non- determinist methods providing solutions to transportation issues have been developed. Nevertheless, introducing distribution restrictions in resolving real-life problems makes it difficult for such methods to be applied. This thesis provides a compilation of the well-known determinist methods that may be used to resolve transportation issues. The methods that are appropriate for resolving real issues are discussed in more detail. The solution procedure of the selected method is demonstrated using simple examples and the results are compared with the results of other methods. An analysis of the above methods is used to design and implement new methods to resolve real transportation issues, their results being compared with the methods provided by the commercial software product. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dopravní problém | cs_CZ |
dc.subject | úloha obchodního cestujícího | cs_CZ |
dc.subject | přiřazovací problém | cs_CZ |
dc.subject | víceokruhový okružní problém | cs_CZ |
dc.subject | Transportation problem | en_US |
dc.subject | travelling salesman problem | en_US |
dc.subject | bin packing problem | en_US |
dc.subject | vehicle routing problem | en_US |
dc.title | Metody řešení vybraných dopravních problémů a jejich implementace. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-01-20 | |
dc.description.department | Department of Applied Mathematics | en_US |
dc.description.department | Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 128939 | |
dc.title.translated | Methods for solving selected vehicle routing problems and their implementation. | en_US |
dc.contributor.referee | Zimmermann, Karel | |
dc.identifier.aleph | 001678365 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Software Systems | en_US |
thesis.degree.discipline | Softwarové systémy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Applied Mathematics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Softwarové systémy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Software Systems | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | S různými typy dopravních problémů se v praxi setkáváme velmi často. Tento problém lze chápat především jako rozvoz zboží od dodavatelů k odběratelům s cílem minimalizace distribučních nákladů. Reálné dopravní problémy se od těch obecných liší především uvažovanými restrikcemi, což mohou být například kapacity vozidel a objednávek, časová okna a různá další speciální distribuční omezení. Problematiku dopravního problému formuloval již F. L. Hitchcock v roce 1941 a od té doby bylo popsáno mnoho stochastických a nedeterministických metod pro řešení dopravního problému, nicméně při zavedení distribučních restrikcí pro řešení reálných problémů jsou tyto metody obtížně aplikovatelné. Tato práce poskytuje kompilaci nejznámějších deterministických metod vhodných pro řešení dopravních problémů, přičemž metody vhodné pro řešení reálných dopravních problémů jsou popsány podrobněji. Postup řešení pro vybrané metody je demonstrován na jednoduchých příkladech a výsledky porovnány s výsledky řešení ostatních metod. Na základě analýzy těchto metod jsou navrženy nové metody pro řešení reálných dopravních problémů, které jsou implementovány a jejich výsledky porovnány s metodami, které poskytuje komerční softwarový produkt. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Various types of transportation issues are a common practice. The issue may be approached mainly as the distribution of products from suppliers to consumers while minimising distribution costs. The difference of real transportation issues predominantly relates to the considered restrictions, such as capacities of vehicles and orders, time windows and other special distribution restrictions. Transportation issues were already defined by F.L. Hitchcock in 1941 and since then, a wide range of stochastic and non- determinist methods providing solutions to transportation issues have been developed. Nevertheless, introducing distribution restrictions in resolving real-life problems makes it difficult for such methods to be applied. This thesis provides a compilation of the well-known determinist methods that may be used to resolve transportation issues. The methods that are appropriate for resolving real issues are discussed in more detail. The solution procedure of the selected method is demonstrated using simple examples and the results are compared with the results of other methods. An analysis of the above methods is used to design and implement new methods to resolve real transportation issues, their results being compared with the methods provided by the commercial software product. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra aplikované matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016783650106986 | |