Pitný režim dětí předškolního věku.
Fluid intake of preschool children.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54569Identifikátory
SIS: 100156
Kolekce
- Kvalifikační práce [4504]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eislerová, Iva
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
5. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Příjem tekutin, hydratace, předškolní dětiKlíčová slova (anglicky)
Fluid intake, hydration, preschool childrenv eském jazyce: Bakalá ská práce se zabývá hydratací d tí p ed kolního v ku. Typ práce je teoreticko- empirický. V teoretické ásti je rozpracována fyziologie t lních tekutin, poruchy vodního hospodá ství, pot eba tekutin v d tském v ku, pitný re im, slazené nápoje a jejich vliv na lidský organismus. Empirická ást je realizována prost ednictvím dotazníkového et ení. Skupina respondent je tvo ena rodi i d tí ve v ku od 3 do 6 let. Cílem bakalá ské práce je zjistit, zda je pitný re im d tí p ed kolního v ku dostate ný, jaké tekutiny preferují a jaké jsou návyky d tí v pitném re imu. Význam práce spo ívá v roz í ení pov domí o hydrataci a upozorn ní na d le itost pitného re imu. Klí ová slova: P íjem tekutin, hydratace, p ed kolní d ti
This thesis deals with the hydration of preschool children. The type of work is theoretical-empirical. The theoretical part deal will physiology of body fluids, water failure, the need for fluids in childhood, fluid intake, sugar drinks and their effects on the human organism. The empirical part is implemented by means of a questionnaire survey. Group of respondents consists of parents of children aged 3 to 6 years. The aim of this work is to determine whether the fluid intake of preschool children is sufficient, chat beverages they prefer and what the childers habits in fluid intake. Importance of the work lies in increasing the awareness of hydration and in pinpointing the importance of fluid intake. Key words: Fluid intake, hydration, preschool children