Zobrazit minimální záznam

The development of perioperative nursing education from past to present
dc.contributor.advisorMellanová, Alena
dc.creatorČerná, Miluše
dc.date.accessioned2017-05-16T02:53:31Z
dc.date.available2017-05-16T02:53:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54589
dc.description.abstractCílem mojí bakalářské práce je zmapovat vývoj vzdělávání instrumentářek/perioperačních sester v České republice. Zaměřila jsem se hlavně na vývoj vzdělávání od počátků oficiálního ustanovení specializačního vzdělávání v naší republice po současnost. Dále ve své práci zmiňuji vyhlášky zákonů týkající se a ustanovující podmínky ke specializačnímu vzdělávání instrumentářek. Součástí práce je i zmapování a porovnání vydané obecné literatury pro operační sestry. V teoretické části procházím průběhem vzdělávání od padesátých let po současnost, zabývám se jednotlivými knihami a uvádím změny, které během vývoje nastaly. V praktické části své práce používám kvalitativní formu výzkumu. Zaměřuji se na strukturované rozhovory vedené pomocí předem vypracovaných otázek v dotazníku. Pomocí nich zjišťuji individuality studia v různých vzdělávacích centrech a mapuji klady a zápory během a po studiu u jednotlivých dotazovaných absolventů specializačního studia. Klíčová slova Instrumentářka/perioperační sestra, studium, vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis is to map the development of education suture nurses / perioperative nurses in the Czech Republic. I focused mainly on the development of formal education from the early provision of specialist training in the Czech Republic to the present. Further I mention the decrees and laws relating to the conditions for instituting specializing suture nurses education. The work also includes mapping and comparison of published literature for general surgical nurses. In the theoretical part of the training course walk from the fifties to the present, deal with the various books and mention the changes that occur during development. In the practical part of my thesis I use a form of qualitative research. I focus on structured interviews conducted with a pre-prepared questions in the questionnaire. Using them I find individuality studies in various educational centers and a map of the pros and cons during and after studying the individual interviewed graduates specialized study. Keywords Nurse / perioperative nurse, study, educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectInstrumentářkacs_CZ
dc.subjectperioperační sestracs_CZ
dc.subjectstudiumcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectNurseen_US
dc.subjectperioperative nurseen_US
dc.subjectstudyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleVývoj vzdělávání perioperačních sester od historie po současnostcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-07
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113058
dc.title.translatedThe development of perioperative nursing education from past to presenten_US
dc.contributor.refereeŠkochová, Dagmar
dc.identifier.aleph001594962
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem mojí bakalářské práce je zmapovat vývoj vzdělávání instrumentářek/perioperačních sester v České republice. Zaměřila jsem se hlavně na vývoj vzdělávání od počátků oficiálního ustanovení specializačního vzdělávání v naší republice po současnost. Dále ve své práci zmiňuji vyhlášky zákonů týkající se a ustanovující podmínky ke specializačnímu vzdělávání instrumentářek. Součástí práce je i zmapování a porovnání vydané obecné literatury pro operační sestry. V teoretické části procházím průběhem vzdělávání od padesátých let po současnost, zabývám se jednotlivými knihami a uvádím změny, které během vývoje nastaly. V praktické části své práce používám kvalitativní formu výzkumu. Zaměřuji se na strukturované rozhovory vedené pomocí předem vypracovaných otázek v dotazníku. Pomocí nich zjišťuji individuality studia v různých vzdělávacích centrech a mapuji klady a zápory během a po studiu u jednotlivých dotazovaných absolventů specializačního studia. Klíčová slova Instrumentářka/perioperační sestra, studium, vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis is to map the development of education suture nurses / perioperative nurses in the Czech Republic. I focused mainly on the development of formal education from the early provision of specialist training in the Czech Republic to the present. Further I mention the decrees and laws relating to the conditions for instituting specializing suture nurses education. The work also includes mapping and comparison of published literature for general surgical nurses. In the theoretical part of the training course walk from the fifties to the present, deal with the various books and mention the changes that occur during development. In the practical part of my thesis I use a form of qualitative research. I focus on structured interviews conducted with a pre-prepared questions in the questionnaire. Using them I find individuality studies in various educational centers and a map of the pros and cons during and after studying the individual interviewed graduates specialized study. Keywords Nurse / perioperative nurse, study, educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990015949620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV