Trailer jako promluva k potencionálnímu divákovi
Trailer-targeting a potential audience
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54821Identifikátory
SIS: 125615
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
trailer, teaser, film, publikum, žánr, kinematografie, reklama, ohnisková skupinaKlíčová slova (anglicky)
trailer, teaser, movie, audience, genre, cinematography, advertisement, focus group(abstrakt) Jak mohou filmová studia promlouvat skrze trailery k potenciálnímu publiku? Jaké prostředky k tomu používají a s jakým ohlasem se u diváků setkávají? Jak se v trailerech odráží divákova interpretace? Co se o divácích můžeme z filmových upoutávek dozvědět? Diplomová práce poskytuje odpovědi na zmíněné otázky ve dvou částech - v první části jsou představeny koncepty vztahující se k filmovému traileru, druhá část analyzuje výsledky výzkumu věnujícího se dopadu traileru na potenciální publikum. Výpovědi dvou homogenních skupin na téma filmové trailery byly zkoumány kvalitativní metodou ohniskových skupin. Práce se soustředí na pochopení přístupu diváků k filmovým trailerům a snaží se objasnit, kdy mohou hrát trailery rozhodující roli ve změně přístupu a chování publika. Cílem práce je nabídnout hlubší vhled do vztahů mezi filmovými trailery a diváky a předložit návod, jak číst audiovizuální texty kriticky. Záměrem je odkrýt, že souhra mezi texty a kontexty je charakterizována komplexními procesy mediace a interpretace na úrovni produkce, propagace a recepce. Výsledky studie mohou pomoci porozumění, jak si diváci, jakožto konzumenti, vykládají trailery a co je pro ně důležité. Práce se tak může stát inspirací jak pro režiséry (filmové i trailerové), tak pro marketingová oddělení. Výzkum...
How can movie production companies speak to their potential audience thru movie trailers? Which means do they use and what is the public reception? How does a viewer interpret a movie trailer? What can we learn about viewers from movie trailers? This thesis is offering all the answers to questions mentioned above in two different parts - in the first part the concepts of movie trailers are introduced and explained, the second part analyses the outcomes of a research which studies the affects of movie trailers on potential audience. Collected data through quantitative methods of two uniform groups on the topic of movie trailers were studied by focus groups. This thesis focuses on understanding the approach of viewers on movie trailers and is trying to clarify when the movie trailers can act as a decision maker in order to change the approach and behavior of the audience. Thesis aims to offer a broader overview to the relationship between movie trailers and viewers and propose a guide how to read audiovisual works critically. The intention is to uncover that the scheme between text and context is characterized by complex processes of mediation and interpretation on the level of production, propagation and reception. The outcomes of the study can help to understand how viewers as consumers interpret...