Seller Strategies for Virtual Auctions Using Real Currencies
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54886Identifikátory
SIS: 125508
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turnovec, František
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
26. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
opakované hry, aukce, všeobecné rovnováhyKlíčová slova (anglicky)
repeated games, auctions, general equilibriumThis thesis focuses on finding Bayesian equilibria for sellers in virtual auctions using real currencies. Existing literature for real-world auctions is examined from the perspective of economic theory, game theory, and pricing strategies. Next, computer science theory is reviewed to identify applications of real-world auction models in video games. Finally, the video game Diablo 3, the first to have a real currency auction house for virtual goods, will be examined as a case study. This thesis contributes to the known literature by analyzing the Diablo 3 real currency auction house and identifying seller strategies to be applied in future virtual auction houses and economies using real currencies. JEL Classification C73, D44, D58 Keywords repeated games, auctions, general equilibrium Author's e-mail waheedbrown@hotmail.com Supervisor's e-mail gregor@fsv.cuni.cz Abstrakt Tato práce se zameruje na hledání Bayesovské rovnováhy pro prodejce ve virtuálních aukcích, které používají skutecné peníze. Na úvod se prozkoumá existující literatura o aukcích z hlediska ekonomické teorie, teorie her tvorby a cenové strategie. Dále budou analyzovány príspevky z informatiky, které povedou k zjištení zpusobu aplikace aukcních modelu ve videohrách. Hlavním príspevkem bude analýza video...
This thesis focuses on finding Bayesian equilibria for sellers in virtual auctions using real currencies. Existing literature for real-world auctions is examined from the perspective of economic theory, game theory, and pricing strategies. Next, computer science theory is reviewed to identify applications of real-world auction models in video games. Finally, the video game Diablo 3, the first to have a real currency auction house for virtual goods, will be examined as a case study. This thesis contributes to the known literature by analyzing the Diablo 3 real currency auction house and identifying seller strategies to be applied in future virtual auction houses and economies using real currencies. JEL Classification C73, D44, D58 Keywords repeated games, auctions, general equilibrium Author's e-mail waheedbrown@hotmail.com Supervisor's e-mail gregor@fsv.cuni.cz Abstrakt Tato práce se zameruje na hledání Bayesovské rovnováhy pro prodejce ve virtuálních aukcích, které používají skutecné peníze. Na úvod se prozkoumá existující literatura o aukcích z hlediska ekonomické teorie, teorie her tvorby a cenové strategie. Dále budou analyzovány príspevky z informatiky, které povedou k zjištení zpusobu aplikace aukcních modelu ve videohrách. Hlavním príspevkem bude analýza video...