dc.contributor.advisor | Opatrný, Aleš | |
dc.creator | Kaucká, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T04:30:50Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T04:30:50Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/54932 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Diploma thesis "Research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class: Case study" consists of two main parts. Its chief aim is to introduce a new term "religious literacy" and identify its main features on children of preschool age. In the first chapter, it is dealt with the term of literacy in general and from the religious point of view. First, the term is defined; its levels, main factors and points of judgment are specified. Further, the particular models for preschool age and the main principles of its effective stimulation and development are drawn up. In the chapter about religious literacy, the stage of faith intuitive - projective is presented, typical for preschool age. It is based on the passages from Catechism of the Catholic Church. The item of the second part is a case study as an empirical research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. The research is directly connected to the theoretical part and its main goal is to get a real picture of the stand of religious-literacy state of preschool children and to analyze given issues. The research sample is characterized; the kindergarten is presented with the related commentary of the Educational program for preschool education. The project main aim and partial... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | výzkum | cs_CZ |
dc.subject | dítě | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | křesťanská třída | cs_CZ |
dc.subject | religious literacy | en_US |
dc.subject | research | en_US |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | preschool age | en_US |
dc.subject | Christian class | en_US |
dc.title | Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-03 | |
dc.description.department | Department of Pastoral Theology and Law Sciences | en_US |
dc.description.department | Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 123335 | |
dc.title.translated | Research of religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. Case study | en_US |
dc.contributor.referee | Dřímal, Ludvík | |
dc.identifier.aleph | 001601424 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theological education | en_US |
thesis.degree.discipline | Teologické nauky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teologické nauky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theological education | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Diploma thesis "Research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class: Case study" consists of two main parts. Its chief aim is to introduce a new term "religious literacy" and identify its main features on children of preschool age. In the first chapter, it is dealt with the term of literacy in general and from the religious point of view. First, the term is defined; its levels, main factors and points of judgment are specified. Further, the particular models for preschool age and the main principles of its effective stimulation and development are drawn up. In the chapter about religious literacy, the stage of faith intuitive - projective is presented, typical for preschool age. It is based on the passages from Catechism of the Catholic Church. The item of the second part is a case study as an empirical research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. The research is directly connected to the theoretical part and its main goal is to get a real picture of the stand of religious-literacy state of preschool children and to analyze given issues. The research sample is characterized; the kindergarten is presented with the related commentary of the Educational program for preschool education. The project main aim and partial... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních věd | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016014240106986 | |