Integrace žáků se speciálně vzdělávacímí potřebami na ZŠ Klíček
Integration of Pupils with Special Educational Needs in Primary School Klíček
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56303Identifikátory
SIS: 135578
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ortová, Marie
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
30. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uspokojivě
Klíčová slova (česky)
Integrace, žák se speciálně vzdělávacími potřebami, základní škola, kombinované postiženíKlíčová slova (anglicky)
Integration, pupil with special educational needs, primary school, multiple disabilitiesBakalářská práce se věnuje problematice dvou žákům se speciálně vzdělávacími potřebami na ZŠ Klíček. Teoretická část se věnuje teorii školní integrace a konkrétním postižením dvou vybraných žáků ze ZŠ Klíček. Zároveň ZŠ Klíček představuje. Praktická část popisuje analýzu procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ Klíček a představuje dva vybrané žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (Tomáše a Kateřinu). Dále obsahuje rozhovory s lidmi, kteří integraci Tomáše a Kateřiny ovlivňují a jsou pro tento proces důležití. Praktická část zahrnuje také záznamy z pozorování Tomáše a Kateřiny. Hlavním cílem bakalářské práce je analýza procesu integrace žáků se speciálně vzdělávacími potřebami na ZŠ Klíček. Dílčími cíli v rámci rozhovorů je zhodnocení procesu integrace z pohledu rodičů dvou žáků, třídních učitelů, speciálního pedagoga, osobního asistenta a asistenta pedagoga. Rozhovory také dokreslují podobu procesu integrace Tomáše a Kateřiny. Dílčí cíle u pozorování jsou rozděleny na cíle pro Tomáše a cíle pro Kateřinu. U Tomáše jsem hodnotila průběh jeho integrace ve škole, její rozvíjení, a zda je proces integrace úspěšný nebo neúspěšný. U Kateřiny jsem hodnotila průběh její integrace ve škole, jak jí přijali spolužáci, jak se zapojila do kolektivu, jak spolupracuje s učiteli a jak plní...
This Thesis deals with problems of the integration of pupils with special educational needs in primary school Klíček. The theoretical part describes the school integration, specific impairment of two selected pupils from primary school Klíček and performance primary school Klíček. The practical part describes the analysis of the process of integration of pupils with special educational needs at primary school Klíček and a choice of two pupils with special educational needs (Thomas and Catherine). It also includes interviews with people who integrate Thomas and Catherine influence and are important for this process. The practical part includes records of observations of Thomas and Catherine. The main aim of this thesis is to analyze the process of integration of pupils with special educational needs at primary school Klíček. Specific objectives included in the interviews is to evaluate the integration process from the perspective of parents of two students, classroom teachers, special education teacher, personal assistant and teaching assistant. Also illustrate the form of process integration Thomas and Catherine. Sub-objectives of the observations were split on aims and objectives for Tomas for Catherine. For Thomas, I evaluated the progress of its integration in the school, its development, and that the...