Zvládání krizových situací žáky základních škol
How to get crisis under control by pupils of elementary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/5660Identifikátory
SIS: 13162
Kolekce
- Kvalifikační práce [3194]
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Ústav hygieny
Datum obhajoby
29. 11. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Moderní doba klade na jedince vysoké nároky a to nejen v oblasti profesionální, ale i soukromé. Nové technologie, zrychlení v komunikaci ale i nadměrné množství informací může vést k situacím, které jedinec nezvládá a které mohou posléze vyústit v situace krizové. Nejcitlivějšími vůči těmto situacím jsou děti a dospívající. Proto jsou nutná všechna preventivní opatření, která umožní orientaci jedince v dané problematice a pomohou mu najít správná řešení v případě krize. Tato diplomová práce pomocí dotazníku zjišťovala zvládání krizových situací žáky základních škol a víceletých gymnázií. Zkoumala se především schopnost rozpoznání a zvládání krizových situací, popř. vyhledání odborné pomoci. Výzkumu se účastnili žáci dvou základních škol a dvou víceletých gymnázií z Nového Bydžova a z Prahy. Celkem se výzkumu zúčastnilo 220 žáků, z toho 100 chlapců a 120 děvčat.
There are many requirements to individual in contemporary time both in proffesional so in private life. New technologies, acceleration in all ways of comunication and also excess of informations, these all can lead to the situations , in where a man is not able to solve them on his own and which could lead into the crisis in the end. The most vulnerable to these situations are children and teenagers. And that's the reason, why we should insist on all preventive arrangements which increase the man's knowleadge and orientation in these problems. It is also needed to show the way how to choose the best solution in case of crisis.This dissertation has analysed throught questionare, how students of primary and grammar schools are able to get crisis situations under control. The most interest was in ability of recognition of crisis situations and get them under control. Also the study took care about the grade of education of possibility of using proffesional help. Data was collected on two primary schools and two grammar schools in Nový Bydžov and in Prague. There were 220 students participated in this study (100 boys, 120 girls).