Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Religious studies at selected grammar schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56764Identifikátory
SIS: 132535
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vojtíšek, Zdeněk
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Náboženství, etika a filozofie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
14. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
religionistika, výuka, náboženství, nová náboženská hnutí, gymnázium, Rámcový vzdělávací program pro gymnázia, školní vzdělávací program, základy společenských věd, dějepis, zeměpis, učebnice základů společenských vědKlíčová slova (anglicky)
religious studies, teaching, religion, new religious movement, grammar school, Framework education programme for secondary general education (grammar schools), school education programme, social sciences, history, geography, textbooks of social sciencesVýuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.
Religious studies at selected grammar schools- abstract Lucie Schneiderová 2013 Abstract: This bachelor thesis Religious studies at selected grammar schools analyzes Framework education programme for secondary general education (grammar school) in relation to religious studies. Thesis analyse school education programmes: Gymnázium Nymburk, Gymnázium Na Pražačce and Arcibiskupské gymnázium in relation to issues relating to religious studies. The practical part, carried out using a questionnaire survey focuses on students opinions on religion education and its benefits. Benefits from studying religion can be expressed in the way how students understand subject matter, attitude towards new religious movements and concept of evil.