Souvislosti mezi užíváním konopných drog a postavením studenta ve třídě: porovnání různých typů středních škol
Cannabis drugs use and the status of the student in the class: a comparison of different types of secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57287Identifikátory
SIS: 120370
Kolekce
- Kvalifikační práce [4585]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gabrhelík, Roman
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Adiktologie
Katedra / ústav / klinika
Psychiatrická klinika 1. LF a VFN v Praze
Datum obhajoby
27. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
konopné drogy, střední školy, sociometrie třídy, sociogramKlíčová slova (anglicky)
cannabis drugs, secondary schools, sociometry of class, sociogramCílem této diplomové práce je prohloubit a rozšířit výzkum z mé bakalářské práce, která si kladla za cíl dokázat, či vyvrátit souvislost mezi sociálním postavením žáka ve třídě a užíváním konopných látek. Pro výzkum byl zvolen vzorek 21 studentů oboru kuchař číšník. V této diplomové práci je výzkum rozšířen za účelem ověření, zda byl výsledek výzkumu realizovaném na učilišti výjimečný, nebo se jedná o obecný jev mezi středoškoláky. Z tohoto důvodu je výzkum doplněn ještě jednou třídou učiliště, dvěma třídami sportovního gymnázia a to proto, že zde existuje vyšší předpoklad studijních aspirací těchto studentů, a nakonec dvěma třídami obchodní akademie, protože tímto typem vzdělání prochází největší počet studentů. Tento výzkum byl realizován pomocí spojení tří metod, a to sociometrického výzkumu, vybraných otázek z dotazníku ESPAD a interview s vybranými studenty. Výzkum prokázal viditelný rozdíl v souvislosti mezi sociálním postavením a užíváním konopných látek na jednotlivých typech škol. Největší podíl je na učilišti, naopak nejmenší na gymnáziu. Tato skutečnost odpovídá i výsledkům studie ESPAD 2007, kde gymnazisté uváděli výrazně nižší zkušenosti s konzumací těchto látek, než studenti odborných učilišt. Tato získaná data by mohla být využita v rámci primární prevence na školách. V teoretické...
The objective of my thesis is to deepen and expand research on my thesis I tried to prove or disprove the link between social status in the classroom and student use of cannabis. For research, I chose a sample of 21 students cook waiter field. In my thesis expand my research, because I want to prove whether the result is unique to college or is a general phenomenon among high school students. For the purposes of my research, I added one class schools, two gymnazium school classes, because this children are considered elite, and finally two classes of business school and for this reason that this type of education is visited the largest number of students. In my research I used combination od three methods. sociometric research, selected questions from the ESPAD questionnaire and interviews with selected students. Based on the research showed that the visible difference in the relation between social status and cannabis use at each school. The largest is in the school and the smallest is in the gymnazium.. This fact seems to me very interesting and I think that the fact this could work to solve this serious problem. In the theoretical part explains how to use the above methods, the effects and the influence of cannabis on humans. Keywords: Sociometry - cannabis - the status of the student -...