Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku
The use of HandTutor in occupational therapy with people after brain damage
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58127Identifikátory
SIS: 114844
Kolekce
- Kvalifikační práce [4504]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čábelková, Alžběta
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Ergoterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze
Datum obhajoby
23. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
HandTutor, ergoterapie, poškození mozku, horní končetina, objektivní hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
HandTutor, occupational therapy, brain damage, upper limb, objective evaluationBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Eliška Bartoňová Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Svozílková Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá využitím technologie HandTutor v ergoterapii u osob po poškození mozku. Teoretická část popisuje technologii HandTutor, poškození mozku a následnou ergoterapeutickou intervenci. Technologie HandTutor je prezentována jako aktivní rehabilitační systém horní končetiny obsahující diagnostickou a terapeutickou část. Praktická část obsahuje cíl práce, výzkumné otázky a metodologii výzkumu. Průběh terapií v rámci mého výzkumu s technologií HandTutor je prezentován dvěma kasuistikami osob po poškození mozku. Výsledkem výzkumu je zaznamenání změn v parametrech naměřených technologií HandTutor. Změny jsou doloženy v grafech a obrazové dokumentaci. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky popisující i problémy, které se mohou vyskytnout při používání této technologie. Tato práce slouží k počátečnímu seznámení s technologií HandTutor, specifikuje její využití v ergoterapii osob po poškození mozku a doporučuje hlubší výzkum analýzy diagnostických dat v rámci objektivního hodnocení. Klíčová slova: HandTutor ergoterapie poškození mozku horní končetina objektivní hodnocení
This bachelor's thesis deals with the use of HandTutor technology in occupational therapy with people after brain damage. The theoretical part describes HandTutor technology, brain damage and subsequent occupational therapy intervention. HandTutor technology is presented as an active rehabilitating system of upper limb including diagnostic and therapeutic part. The practical part contains the aim of the thesis, research questions and the methodology of the research. In my research, the progress of therapies with HandTutor technology is presented by two case reports of people after brain damage. The result of the research is the record of the changes in the parameters measured by HandTutor technology. The changes are reflected in the charts and visual supplements. The conclusion summarises the responses of research questions describing also the problems which can occur while using this technology. This thesis serves as an introduction HandTutor technology, specifies its use in occupational therapy with people after brain damage and recommends futher research of the diagnostic data analysis in an objective evaluation. Key words: HandTutor occupational therapy brain damage upper limb objective evaluation