dc.contributor.advisor | Brom, Cyril | |
dc.creator | Burkert, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2017-03-29T13:31:02Z | |
dc.date.available | 2017-03-29T13:31:02Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/5855 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is focused on team cooperation of a couple of agents in the enviroment of Unreal Tournament (UT) in the fundamental team-play mode. I worked on realization of autonomous behavior, communication, synchronization of important informations and implementation of tactical operations. Better informed agent could deliver more sofisticated performance and credibility. I implemented the project on the framework made from the game UT, the middleware Gamebots, POSH (the architecture for making agent's logic) and the middleware Pogamut. When I succesfully finished implementation, I have made set of tests to find out the impact of some approaches on agents performance in the game. I found out that the level of cooperation affects the performance. Couple of agents who were cooperating only by sharing informations proved to be the most effective and suitable for the choosen mode of the game. | en_US |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na problematiku týmové spolupráce dvou agentů v prostředí hry Unreal Tournament (UT) v základním týmovém módu hry. Řešil jsem hlavně realizace autonomního chování, komunikace, synchronizace důležitých informací a implementace taktických operací. Vhodné využití lepší informovanosti agenta vede ke zlepšení jeho herních dovedností a uvěřitelnosti. Projekt byl implementován na platformě tvořené spojením hry UT, middleware Gamebots, architektury pro návrh logiky agentů POSH a middlewaru Pogamut. Po úspěšné implementaci jsem provedl sadu testů, kterými jsem zjišťoval dopad některých postupů na chování agentů. Zjistil jsem, že míra spolupráce ovlivňuje výsledný herní projev. Dvojice agentů, která spolupracuje jen na základě předávání informací, se ukázala jako velmi efektivní a vhodná pro daný mód hry. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Spolupracující dvojice do Unreal Tournamentu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-06-26 | |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 43488 | |
dc.title.translated | Unreal Tournament Twins | en_US |
dc.contributor.referee | Yaghob, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 000860321 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zaměřena na problematiku týmové spolupráce dvou agentů v prostředí hry Unreal Tournament (UT) v základním týmovém módu hry. Řešil jsem hlavně realizace autonomního chování, komunikace, synchronizace důležitých informací a implementace taktických operací. Vhodné využití lepší informovanosti agenta vede ke zlepšení jeho herních dovedností a uvěřitelnosti. Projekt byl implementován na platformě tvořené spojením hry UT, middleware Gamebots, architektury pro návrh logiky agentů POSH a middlewaru Pogamut. Po úspěšné implementaci jsem provedl sadu testů, kterými jsem zjišťoval dopad některých postupů na chování agentů. Zjistil jsem, že míra spolupráce ovlivňuje výsledný herní projev. Dvojice agentů, která spolupracuje jen na základě předávání informací, se ukázala jako velmi efektivní a vhodná pro daný mód hry. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is focused on team cooperation of a couple of agents in the enviroment of Unreal Tournament (UT) in the fundamental team-play mode. I worked on realization of autonomous behavior, communication, synchronization of important informations and implementation of tactical operations. Better informed agent could deliver more sofisticated performance and credibility. I implemented the project on the framework made from the game UT, the middleware Gamebots, POSH (the architecture for making agent's logic) and the middleware Pogamut. When I succesfully finished implementation, I have made set of tests to find out the impact of some approaches on agents performance in the game. I found out that the level of cooperation affects the performance. Couple of agents who were cooperating only by sharing informations proved to be the most effective and suitable for the choosen mode of the game. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008603210106986 | |