dc.contributor.advisor | Kryl, Rudolf | |
dc.creator | Římský, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2017-03-29T13:31:47Z | |
dc.date.available | 2017-03-29T13:31:47Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/5858 | |
dc.description.abstract | This work deals with some of the main components of the AAnim software project. The AAnim project is an environment (written in Java) for visualisation of algorithms, the user can write their own programs in pseudocode (the AL language), set breakpoints, observe current values of variables in a table and also in a gure, modify the values of the variables when the program is running and watch the process of the algorithm in a special panel (called animator). The main emphasis has been put on extendability - it is possible to extend the AL language with new functions, procedures and data types (using so called modules), it is possible to add new renderes of variables' values and add new animators. This work deals with module management, interpreter, animation control, code editor, main GUI aspects and summarises experience acquired by the author during creation of the project. | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce pojednává o některých hlavních komponentách softwarového projektu AAnim. Projekt AAnim je prostředí (vytvořené v jazyce Java) pro vizualizaci algoritmů, které umožňuje psát vlastní programy v pseudokódu (jazyk AL), krokovat je, nastavovat breakpointy, sledovat hodnoty proměnných pomocí tabulky i pomocí obrázku, měnit hodnoty proměnných za běhu algoritmu a ukazovat průběh výpočtu konkrétních algoritmů ve speciálním panelu (tzv. animátoru). Hlavní důraz byl kladen na snadnou rozšiřitelnost - jazyk AL lze rozšiřovat o nové funkce, procedury a datové typy (pomocí tzv. modulů), lze přidávat nové zobrazovače proměnných a animátory. Tato práce pojednává o správci modulů, interpretu, řízení animace, editoru kódu, hlavních aspektech GUI a shrnuje zkušenosti autora nabyté při tvorbě tohoto projektu. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Prostředí pro animaci algoritmů - interpret a řízení animace | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-06-26 | |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 44106 | |
dc.title.translated | Environment for Animation of Algorithms - Interpreter and Animation Control | en_US |
dc.contributor.referee | Holan, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 000855278 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Programming | en_US |
thesis.degree.discipline | Programování | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Programování | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Programming | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce pojednává o některých hlavních komponentách softwarového projektu AAnim. Projekt AAnim je prostředí (vytvořené v jazyce Java) pro vizualizaci algoritmů, které umožňuje psát vlastní programy v pseudokódu (jazyk AL), krokovat je, nastavovat breakpointy, sledovat hodnoty proměnných pomocí tabulky i pomocí obrázku, měnit hodnoty proměnných za běhu algoritmu a ukazovat průběh výpočtu konkrétních algoritmů ve speciálním panelu (tzv. animátoru). Hlavní důraz byl kladen na snadnou rozšiřitelnost - jazyk AL lze rozšiřovat o nové funkce, procedury a datové typy (pomocí tzv. modulů), lze přidávat nové zobrazovače proměnných a animátory. Tato práce pojednává o správci modulů, interpretu, řízení animace, editoru kódu, hlavních aspektech GUI a shrnuje zkušenosti autora nabyté při tvorbě tohoto projektu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with some of the main components of the AAnim software project. The AAnim project is an environment (written in Java) for visualisation of algorithms, the user can write their own programs in pseudocode (the AL language), set breakpoints, observe current values of variables in a table and also in a gure, modify the values of the variables when the program is running and watch the process of the algorithm in a special panel (called animator). The main emphasis has been put on extendability - it is possible to extend the AL language with new functions, procedures and data types (using so called modules), it is possible to add new renderes of variables' values and add new animators. This work deals with module management, interpreter, animation control, code editor, main GUI aspects and summarises experience acquired by the author during creation of the project. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008552780106986 | |