Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí
Internet marketing influence on internet media content and its users presented on the czech media environment
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59446Identifikátory
SIS: 125958
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
internetový marketing, internetová reklama, internetové obsahy, narativní analýza, sémiotická analýza, kvalitativní analýzaKlíčová slova (anglicky)
internet marketing, internet advertising, internet content, narrative analysis, semiotic analysis, qualitative analysisVýznamy v předkládaných obsazích se nenacházejí pouze explicitně podané na povrchových úrovních, ale jsou budovány hluboko v lidské mysli v podobě nejjednodušších sémů - jednotek schopných přenášet význam (Černý a kol., 2004, str. 119). Diplomová práce "Vliv internetového marketingu na internetové mediální obsahy a jejich uživatele v českém mediálním prostředí" kvalitativně analyzuje vybrané vzorky marketingových obsahů pomocí sémiotické a narativní analýzy. Zatímco sémiotická analýza nám pomáhá interpretovat základní povrchové i hloubkové významy obsažené ve vizuálním i textovém kódu zkoumaných obsahů, za pomoci narativní analýzy zkoumáme příběhy, na kterých je vystavěn děj, snažíme se je interpretovat a spolu s výsledky sémiotické analýzy v nich hledáme obsažené mýty. Cílem aplikace obou metod je popis jednotlivých hloubkových významů a příběhů, na kterých jsou vystavěny jednotlivé komunikáty, a následně charakterizace internetového marketingového diskurzu v českém mediálním prostředí. Příběhy tvoří základ mezilidské komunikace, prostřednictvím příběhu jsme schopni uchovávat a přenášet významy. Příběhy zkoumaného vzorku obsahů byly shodně vystavěny na základním konfliktu (rozporu) a předávány posluchačům prostřednictvím vypravěče, který ovšem ve většině případů nebyl jasně oddělen od hlavní...
The significations found in content aren't only explicitly present in the surface structures, but they're also built deep inside human mind as the basic semes - the minimum units with a signification. In the diploma thesis "Internet Marketing Influence on Internet Media Content and their Users at Czech Media Environment" we use a qualitative analysis method composed of the semiotic and the narrative analysis to describe and interpret the chosen samples of internet marketing content. The semiotic analysis helps us to interpret both the basic surface and deep significations present in the visual and text code of the interpreted samples. The narrative analysis unravels a narration the act is constructed from followed by interpretation. The application of both the methods allows us to identify myths in the narratives. The aim of application of both methods is to describe specific and repetitive deep significations and narrations individual communicates are built from and thus characterize internet marketing media discourse. The narratives form a basis of the interpersonal communication; they allow us to preserve and communicate significations through them. All the narratives of the interpreted samples of content were constructed with a basic conflict (or contradiction) and presented to the public...