Mistakes: curse or blessing? The ELF perspective
Chyba: prokletí nebo požehnání? Perspektiva ELF
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59497Identifikátory
SIS: 130074
Kolekce
- Kvalifikační práce [23729]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gráf, Tomáš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika-amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
5. 2. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languagingKlíčová slova (anglicky)
EFL, ELF, learner goals, language models, language creativity, languagingTento výzkum se zabývá otázkou, jak studenti v českých jazykových školách v současnosti přistupují k výuce anglického jazyka a jaké jsou jejich preference. Studie se na výuku anglického jazyka dívá ze dvou hledisek, z pohledu paradigmatu English as a Foreign Language (EFL) a paradigmatu English as a Lingua Franca (ELF). Klíčové koncepty, na které se práce zaměřuje, jsou: chyba, nebo také modifikace, jazykové cíle a potřeby studentů, jazykové modely, jazyková správnost a kreativita (též languaging). Klíčová slova: EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languaging.
The present research focuses on students' attitudes and preferences towards English language learning at Czech private language schools. The study approaches language learning from two perspectives, the English as a Foreign Language (EFL) paradigm and the English as a Lingua Franca (ELF) paradigm. The key concepts discussed are: mistakes, re-labelled modifications, learner goals, learner needs, language models, accuracy and language creativity (or 'languaging'). Key words: EFL, ELF, learner goals, language models, accuracy, language creativity, languaging