Teologické kořeny a současná teologie Nové apoštolské reformace
Theological roots and contemporary theology of the New Apostolic Reformation
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59529Identifikátory
SIS: 82834
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Liguš, Ján
Procházka, Pavel
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Husitská teologie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra systematické teologie, teologické etiky a teologické filozofie
Datum obhajoby
12. 3. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Teologické kořeny a současná teologie Nové apoštolské reformace Theological roots and contemporary theology of the New Apostolic Reformation Aleš Franc NAR tvoří rychle rostoucí část současného protestantismu, která má své kořeny v charismatickém hnutí. Existuje zde víra v existenci obnovených úřadů apoštolů, proroků, evangelistů, pastýřů a učitelů. V tomto smyslu je pak církev chápána jako instituce poslední doby, která - v rámci této "apoštolské vlády" - dorůstá do eschatologické plnosti, poté opustí stávající církevní struktury, sjednotí se, a stane se inkarnací Krista. Poté církev převezme vládu na národy a ustanoví Boží království na zemi. Toto učení má své kořeny v teorii výkupného ďáblu. Předpokládá se, že Adam byl vytvořen jako vládce tohoto světa, ale svým pádem předal svoji vládu satanu, jenž se stal namísto Adama bohem tohoto světa. Nyní Kristova oběť satanovi vykoupila svět z jeho rukou a vrátila ji zpět do rukou věřících.
Teologické kořeny a současná teologie Nové apoštolské reformace Theological roots and contemporary theology of the New Apostolic Reformation Aleš Franc NAR is fast growing part of contemporary protestantism and finds its roots in Charismatic Movement. There exists the belief in the existence of a renewed institutions of apostles, prophets, evangelists, pastors and teachers. In this sense the Church is understood as an institution of the last time that - under the "apostolic government" - grows into eschatological fullness. Then it leaves denominational organization, unites with, and becomes the incarnation of Christ. Then the Church dominates the nations and establishing God's kingdom on earth. This teaching has its roots in the theory of ransom to the Devil. It is assumed that Adam was created as the ruler of this world. But Adam's fall gave his property to Satan and Satan became the ordinary god of this world. But now Christ's sacrifice to Satan redeemed the world from Satan's hands and gave it back to believers.