Zobrazit minimální záznam

Mythological themes in paintings of Joseph Heintz the Elder
dc.contributor.advisorZlatohlávek, Martin
dc.creatorTomková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-18T10:52:45Z
dc.date.available2017-05-18T10:52:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59653
dc.description.abstractMythological Themes in the Work of Joseph Heintz the Elder. This Bachelor's Thesis is primarily focused on the analysis of nine mythological paintings made by Joseph Heintz the Elder, one of the most prominent court painters to the Emperor Rudolf II. Whilst the introduction describes the cultural scene and the economic situation of the 2nd part of the 16th century, the main focus of attention is on the art in the Emperor's Court, followed by the painter's biography: in its framework his development as an artist as well as his works in the field of architecture are observed. The main topic of this thesis is the analysis of singular works. The emphasis is put on the literary works on which the paintings are based on: Ovid's Metamorphoses and Apuleius novel The Golden Asse. Firstly the is described, followed by an overview of the basic information (origin and dates) and a formal analysis highlighting the differences between the visual adaptation and the literary input. Finally, attention focuses on the alegorical sense of the myths which is often not clear at first sight. In order to explain this, the commentary of the Italian version of Ovid's Metamorphoses written by Giuseppe Orologgi was used.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se primárně zaměřuje na rozbor devíti mytologických obrazů Josefa Heintze st., jenž patřil k předním dvorním malířům císaře Rudolfa II. Úvodní část práce je věnována kulturní a hospodářské situaci druhé poloviny 16. století, akcentováno je zejména umění na císařském dvoře. Následuje malířův životopis, v jehož rámci je sledována Heintzova umělecká profilace i tvorba z oblasti architektury. Těžištěm práce je vlastní rozbor jednotlivých děl. Důraz je kladen především na literární předlohy, které byly pro jejich zpracování určující, tedy Ovidiovy Metamorfózy a Apuleiův román Zlatý osel. U každého analyzovaného obrazu je nejprve převyprávěn mýtus, z kterého výjev vychází. Poté je podán přehled základních informací o díle, tj. provenience a datace, a provedena jeho obsahová analýza s důrazem na diskrepance mezi výtvarným provedením a literárním pramenem. Konečně je pozornost věnována alegorickému smyslu znázorněných bájí, který často není na první pohled viditelný. Zde jsou využity komentáře Giuseppa Orologgiho, jimiž opatřil do italštiny přebásněné Ovidiovy Metamorfózy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectJoseph Heintzcs_CZ
dc.subjectPraha za Rudolfa IIcs_CZ
dc.subjectManýrismuscs_CZ
dc.subjectMytologiecs_CZ
dc.subjectJoseph Heintzen_US
dc.subjectPrague of Rudolf IIen_US
dc.subjectMannerismen_US
dc.subjectMythologyen_US
dc.titleMytologické náměty v díle Josepha Heintze st.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-03
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId120491
dc.title.translatedMythological themes in paintings of Joseph Heintz the Elderen_US
dc.contributor.refereeZapletalová, Jana
dc.identifier.aleph001645985
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se primárně zaměřuje na rozbor devíti mytologických obrazů Josefa Heintze st., jenž patřil k předním dvorním malířům císaře Rudolfa II. Úvodní část práce je věnována kulturní a hospodářské situaci druhé poloviny 16. století, akcentováno je zejména umění na císařském dvoře. Následuje malířův životopis, v jehož rámci je sledována Heintzova umělecká profilace i tvorba z oblasti architektury. Těžištěm práce je vlastní rozbor jednotlivých děl. Důraz je kladen především na literární předlohy, které byly pro jejich zpracování určující, tedy Ovidiovy Metamorfózy a Apuleiův román Zlatý osel. U každého analyzovaného obrazu je nejprve převyprávěn mýtus, z kterého výjev vychází. Poté je podán přehled základních informací o díle, tj. provenience a datace, a provedena jeho obsahová analýza s důrazem na diskrepance mezi výtvarným provedením a literárním pramenem. Konečně je pozornost věnována alegorickému smyslu znázorněných bájí, který často není na první pohled viditelný. Zde jsou využity komentáře Giuseppa Orologgiho, jimiž opatřil do italštiny přebásněné Ovidiovy Metamorfózy.cs_CZ
uk.abstract.enMythological Themes in the Work of Joseph Heintz the Elder. This Bachelor's Thesis is primarily focused on the analysis of nine mythological paintings made by Joseph Heintz the Elder, one of the most prominent court painters to the Emperor Rudolf II. Whilst the introduction describes the cultural scene and the economic situation of the 2nd part of the 16th century, the main focus of attention is on the art in the Emperor's Court, followed by the painter's biography: in its framework his development as an artist as well as his works in the field of architecture are observed. The main topic of this thesis is the analysis of singular works. The emphasis is put on the literary works on which the paintings are based on: Ovid's Metamorphoses and Apuleius novel The Golden Asse. Firstly the is described, followed by an overview of the basic information (origin and dates) and a formal analysis highlighting the differences between the visual adaptation and the literary input. Finally, attention focuses on the alegorical sense of the myths which is often not clear at first sight. In order to explain this, the commentary of the Italian version of Ovid's Metamorphoses written by Giuseppe Orologgi was used.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990016459850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV