dc.contributor.advisor | Robová, Jarmila | |
dc.creator | Šilarová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-29T13:52:18Z | |
dc.date.available | 2017-03-29T13:52:18Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/5965 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the topic of complex numbers in mathematics education at high schools. It is divided into two parts - rating of already existing web sites concerning complex numbers and creating new ones. In the first part, available sites attended to the topic are described. They are classified according to several chosen criteria. Sites which are interesting or which can enrich education of given problematics at high school are emphasized. Simultaneously, sites which are unsatisfactory are pointed out as well. The second part of the thesis consists of own internet sites regarding complex numbers. Definitions and theorems with proofs are complemented by solved exercises. The sites are dynamic and partially use the possibilities of internet. They contain interactive components in the form of Java-scripts and Java-applets which makes the problematics more accesible. | en_US |
dc.description.abstract | Práce je zamerena na téma komplexních císel ve výuce matematiky na strední škole. Je rozdelena do dvou cástí - hodnocení existujících a vytvorení nových webových stránek, které zpracovávají dané téma. V první cásti jsou popsány dostupné webové stránky zabývající se komplexními císly. Ty jsou zhodnoceny podle nekolika zvolených kritérií. Na základe provedeného rozboru jsou vytipovány ty stránky, které mohou zpestrit výuku daného tématu na strední škole a které jsou nejakým zpusobem zajímavé ci prospešné. Soucasne je poukázáno na stránky, pred kterými je treba studenty i jejich vyucující varovat. Druhou cást práce tvorí vlastní internetové stránky, kde je zpracováno zmínené téma. Definice a vety s dukazy jsou doplneny úlohami vcetne rešení. Vzniklé stránky jsou dynamické a využívají alespon z cásti možnosti Internetu. Obsahují interaktivní prvky ve forme Java-scriptu a Java-appletu, které slouží k dokreslení dané problematiky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Komplexní čísla ve výuce matematiky na střední škole s využitím internetu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-06-02 | |
dc.description.department | Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Mathematics Education | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 42251 | |
dc.title.translated | Complex numbers in mathematics education at high school with the help of internet | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlíková, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 000971033 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠ | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠ | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Matematika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠ | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Učitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠ | en_US |
uk.degree-program.cs | Matematika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Mathematics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zamerena na téma komplexních císel ve výuce matematiky na strední škole. Je rozdelena do dvou cástí - hodnocení existujících a vytvorení nových webových stránek, které zpracovávají dané téma. V první cásti jsou popsány dostupné webové stránky zabývající se komplexními císly. Ty jsou zhodnoceny podle nekolika zvolených kritérií. Na základe provedeného rozboru jsou vytipovány ty stránky, které mohou zpestrit výuku daného tématu na strední škole a které jsou nejakým zpusobem zajímavé ci prospešné. Soucasne je poukázáno na stránky, pred kterými je treba studenty i jejich vyucující varovat. Druhou cást práce tvorí vlastní internetové stránky, kde je zpracováno zmínené téma. Definice a vety s dukazy jsou doplneny úlohami vcetne rešení. Vzniklé stránky jsou dynamické a využívají alespon z cásti možnosti Internetu. Obsahují interaktivní prvky ve forme Java-scriptu a Java-appletu, které slouží k dokreslení dané problematiky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the topic of complex numbers in mathematics education at high schools. It is divided into two parts - rating of already existing web sites concerning complex numbers and creating new ones. In the first part, available sites attended to the topic are described. They are classified according to several chosen criteria. Sites which are interesting or which can enrich education of given problematics at high school are emphasized. Simultaneously, sites which are unsatisfactory are pointed out as well. The second part of the thesis consists of own internet sites regarding complex numbers. Definitions and theorems with proofs are complemented by solved exercises. The sites are dynamic and partially use the possibilities of internet. They contain interactive components in the form of Java-scripts and Java-applets which makes the problematics more accesible. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009710330106986 | |