dc.contributor.advisor | Fišerová, Michaela | |
dc.creator | Raszková, Ivona | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T12:05:54Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T12:05:54Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59785 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se zabývám retušováním současné žurnalistické fotografie (v období od 90. let 20. století po současnost). Jedná se tedy o digitální fotografii, kterou porovnám s analogovou. Retušování analogové fotografie bylo technicky náročnější než retušování digitální fotografie a lidé si nedokázali představit, jak by mohla být fotografie upravena, proto ji věřili. Já se domnívám, že v případě žurnalistické fotografie byl zachován pravdivostní nárok, který měla analogová fotografie. Mou hypotézou je, že média využívají pravdivostního nároku této žurnalistické fotografie. Fotografie měla reprezentovat realitu. Dnes ale již víme, že tomu tak nemusí být. Přesto odhalení upravených fotografií vyvolá skandál, jakési rozhořčení a diskuzi. Média retušují fotografie a tím vlastně pozměňují realitu. Celá moje hypotéza tedy zní: Média využívají pravdivostního nároku žurnalistické fotografie, kterou upravují technikou retušování, čímž pozměňují realitu a to vyvolá skandál potom, co je úprava fotografie odhalena. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my master thesis I deal with a retouch of contemporary journalistic photography (in the period from 90's to the present). Thus they are digital photographs, which I compare with analogue photography. Retouch of analogue photography was technically more exacting than retouch of digital photography and people couldn't imagine the way of editing photography therefore they trusted to it. I assume that the truth pretension was preserved in the case of journalistic photography. My hypothesis is that the media play upon the truth pretension of the journalistic photography. The photography should have represented the reality. But nowadays we already know that it is not have to be like that. Nevertheless detection of edited photographs evokes a scandal, a shock and a discussion. The media retouch photographs and thereby actually modify the reality. The whole my hypothesis is: The media play upon the truth pretension of the journalistic photography which they edit with use of retouch technique thereby they modify the reality and it evokes a scandal after revealing the edited photography. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | technique of retouching | en_US |
dc.subject | journalistic photograph | en_US |
dc.subject | digital photograph | en_US |
dc.subject | analogue photograph | en_US |
dc.subject | truth pretension | en_US |
dc.subject | scandal | en_US |
dc.subject | reality | en_US |
dc.subject | technika retušování | cs_CZ |
dc.subject | žurnalistická fotografie | cs_CZ |
dc.subject | digitální fotografie | cs_CZ |
dc.subject | analogová fotografie | cs_CZ |
dc.subject | pravdivostní nárok | cs_CZ |
dc.subject | skandál | cs_CZ |
dc.subject | realita | cs_CZ |
dc.title | Retuš současné žurnalistické fotografie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-02-07 | |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 121236 | |
dc.title.translated | Retouch of contemporary journalistic photograph | en_US |
dc.contributor.referee | Svoboda, Aleš | |
dc.identifier.aleph | 001557839 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci se zabývám retušováním současné žurnalistické fotografie (v období od 90. let 20. století po současnost). Jedná se tedy o digitální fotografii, kterou porovnám s analogovou. Retušování analogové fotografie bylo technicky náročnější než retušování digitální fotografie a lidé si nedokázali představit, jak by mohla být fotografie upravena, proto ji věřili. Já se domnívám, že v případě žurnalistické fotografie byl zachován pravdivostní nárok, který měla analogová fotografie. Mou hypotézou je, že média využívají pravdivostního nároku této žurnalistické fotografie. Fotografie měla reprezentovat realitu. Dnes ale již víme, že tomu tak nemusí být. Přesto odhalení upravených fotografií vyvolá skandál, jakési rozhořčení a diskuzi. Média retušují fotografie a tím vlastně pozměňují realitu. Celá moje hypotéza tedy zní: Média využívají pravdivostního nároku žurnalistické fotografie, kterou upravují technikou retušování, čímž pozměňují realitu a to vyvolá skandál potom, co je úprava fotografie odhalena. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my master thesis I deal with a retouch of contemporary journalistic photography (in the period from 90's to the present). Thus they are digital photographs, which I compare with analogue photography. Retouch of analogue photography was technically more exacting than retouch of digital photography and people couldn't imagine the way of editing photography therefore they trusted to it. I assume that the truth pretension was preserved in the case of journalistic photography. My hypothesis is that the media play upon the truth pretension of the journalistic photography. The photography should have represented the reality. But nowadays we already know that it is not have to be like that. Nevertheless detection of edited photographs evokes a scandal, a shock and a discussion. The media retouch photographs and thereby actually modify the reality. The whole my hypothesis is: The media play upon the truth pretension of the journalistic photography which they edit with use of retouch technique thereby they modify the reality and it evokes a scandal after revealing the edited photography. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015578390106986 | |