Zobrazit minimální záznam

Choice of secondary school as prevention of unemployment
dc.contributor.advisorZelinková, Olga
dc.creatorFördöšová, Iva
dc.date.accessioned2017-05-18T12:37:17Z
dc.date.available2017-05-18T12:37:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60077
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis was to discover the main factors which influence students of the ninth grade regarding the choice of next education level. Analysis was made to decide how important the factors are for students when they choose studies, e.g. results of students at half year report and the distance between school and place of living, also whether students can assess their condition for profession of their choice, if students have thought about their future regarding life and profession. Also analysis of social surroundings was made to find out to what extent students are influenced by family, friends, teachers and pedagogical - psychological consultants. I am tried to clarify how the education level of parents, wishes of parents and friends influence students and whether this choice is influenced by teachers and educational consultants or by pedagogical - psychological consultants. The whole thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with description of basic concepts. The concepts are linked with problematic of employment of youth and school graduates. The second chapter is about education, appropriate choice of high school and choice of profession. Description of forms, levels of education and choice of high school is presented. It includes the topic human and the world of...en_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce bylo zjistit na konkrétních případech žáků devátých tříd jaké jsou hlavní faktory, které působí na volbu dalšího studia. Dále, analyzovat jak důležité jsou pro žáky tyto faktory při volbě studia, např. studijní výsledky v pololetí a vzdálenost školy od místa bydliště, dále zda žáci dokáží posoudit své předpoklady pro zvolenou profesi, zda mají profesní a životní představu o své budoucnosti. Také jsme analyzovali do jaké míry jsou žáci ovlivňováni svým sociálním okolím, do kterého řadíme rodinu, přátele, pedagogy a pedagogicko - psychologické poradny. Snažila jsem se objasnit, jak volbu oboru žáka ovlivňuje dosažené vzdělání rodičů, přání rodičů, kamarádi a zda tuto volbu ovlivňují učitelé a výchovní poradci, nebo pedagogicko - psychologické poradny. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy, které souvisí s problematikou zaměstnávání mladistvých a absolventů škol. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání a volbu povolání. Jsou zde popsány formy, etapy vzdělávání a volba a výběr střední školy, která zahrnuje témata člověk a svět práce a výchova k volbě povolání. Tato kapitola se dále zaměřuje na faktory a aktéry, kteří ovlivňují volbu povolání. Třetí kapitola pojednává o poradenství v resortu školství, které je nejprve právně ukotveno a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectadolescentcs_CZ
dc.subjectnezaměstnanostcs_CZ
dc.subjectaktivní politika zaměstnanostics_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectkariérové poradenstvícs_CZ
dc.subjectyouthen_US
dc.subjectadolescenten_US
dc.subjectunemploymenten_US
dc.subjectactive politics of unemploymenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectcareer counsellingen_US
dc.titleVolba střední školy jako prevence nezaměstnanostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId122710
dc.title.translatedChoice of secondary school as prevention of unemploymenten_US
dc.contributor.refereeNová, Monika
dc.identifier.aleph001623484
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
thesis.degree.disciplineHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHusitská teologie v kombinaci s psychosociálními studiics_CZ
uk.degree-discipline.enHussite Theology in Combination with Psychosocial Studiesen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce bylo zjistit na konkrétních případech žáků devátých tříd jaké jsou hlavní faktory, které působí na volbu dalšího studia. Dále, analyzovat jak důležité jsou pro žáky tyto faktory při volbě studia, např. studijní výsledky v pololetí a vzdálenost školy od místa bydliště, dále zda žáci dokáží posoudit své předpoklady pro zvolenou profesi, zda mají profesní a životní představu o své budoucnosti. Také jsme analyzovali do jaké míry jsou žáci ovlivňováni svým sociálním okolím, do kterého řadíme rodinu, přátele, pedagogy a pedagogicko - psychologické poradny. Snažila jsem se objasnit, jak volbu oboru žáka ovlivňuje dosažené vzdělání rodičů, přání rodičů, kamarádi a zda tuto volbu ovlivňují učitelé a výchovní poradci, nebo pedagogicko - psychologické poradny. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy, které souvisí s problematikou zaměstnávání mladistvých a absolventů škol. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání a volbu povolání. Jsou zde popsány formy, etapy vzdělávání a volba a výběr střední školy, která zahrnuje témata člověk a svět práce a výchova k volbě povolání. Tato kapitola se dále zaměřuje na faktory a aktéry, kteří ovlivňují volbu povolání. Třetí kapitola pojednává o poradenství v resortu školství, které je nejprve právně ukotveno a...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis was to discover the main factors which influence students of the ninth grade regarding the choice of next education level. Analysis was made to decide how important the factors are for students when they choose studies, e.g. results of students at half year report and the distance between school and place of living, also whether students can assess their condition for profession of their choice, if students have thought about their future regarding life and profession. Also analysis of social surroundings was made to find out to what extent students are influenced by family, friends, teachers and pedagogical - psychological consultants. I am tried to clarify how the education level of parents, wishes of parents and friends influence students and whether this choice is influenced by teachers and educational consultants or by pedagogical - psychological consultants. The whole thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with description of basic concepts. The concepts are linked with problematic of employment of youth and school graduates. The second chapter is about education, appropriate choice of high school and choice of profession. Description of forms, levels of education and choice of high school is presented. It includes the topic human and the world of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016234840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV