dc.contributor.advisor | Zelinková, Olga | |
dc.creator | Fördöšová, Iva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T12:37:17Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T12:37:17Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/60077 | |
dc.description.abstract | The aim of the diploma thesis was to discover the main factors which influence students of the ninth grade regarding the choice of next education level. Analysis was made to decide how important the factors are for students when they choose studies, e.g. results of students at half year report and the distance between school and place of living, also whether students can assess their condition for profession of their choice, if students have thought about their future regarding life and profession. Also analysis of social surroundings was made to find out to what extent students are influenced by family, friends, teachers and pedagogical - psychological consultants. I am tried to clarify how the education level of parents, wishes of parents and friends influence students and whether this choice is influenced by teachers and educational consultants or by pedagogical - psychological consultants. The whole thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with description of basic concepts. The concepts are linked with problematic of employment of youth and school graduates. The second chapter is about education, appropriate choice of high school and choice of profession. Description of forms, levels of education and choice of high school is presented. It includes the topic human and the world of... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce bylo zjistit na konkrétních případech žáků devátých tříd jaké jsou hlavní faktory, které působí na volbu dalšího studia. Dále, analyzovat jak důležité jsou pro žáky tyto faktory při volbě studia, např. studijní výsledky v pololetí a vzdálenost školy od místa bydliště, dále zda žáci dokáží posoudit své předpoklady pro zvolenou profesi, zda mají profesní a životní představu o své budoucnosti. Také jsme analyzovali do jaké míry jsou žáci ovlivňováni svým sociálním okolím, do kterého řadíme rodinu, přátele, pedagogy a pedagogicko - psychologické poradny. Snažila jsem se objasnit, jak volbu oboru žáka ovlivňuje dosažené vzdělání rodičů, přání rodičů, kamarádi a zda tuto volbu ovlivňují učitelé a výchovní poradci, nebo pedagogicko - psychologické poradny. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy, které souvisí s problematikou zaměstnávání mladistvých a absolventů škol. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání a volbu povolání. Jsou zde popsány formy, etapy vzdělávání a volba a výběr střední školy, která zahrnuje témata člověk a svět práce a výchova k volbě povolání. Tato kapitola se dále zaměřuje na faktory a aktéry, kteří ovlivňují volbu povolání. Třetí kapitola pojednává o poradenství v resortu školství, které je nejprve právně ukotveno a... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mládež | cs_CZ |
dc.subject | adolescent | cs_CZ |
dc.subject | nezaměstnanost | cs_CZ |
dc.subject | aktivní politika zaměstnanosti | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | kariérové poradenství | cs_CZ |
dc.subject | youth | en_US |
dc.subject | adolescent | en_US |
dc.subject | unemployment | en_US |
dc.subject | active politics of unemployment | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | career counselling | en_US |
dc.title | Volba střední školy jako prevence nezaměstnanosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-12 | |
dc.description.department | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 122710 | |
dc.title.translated | Choice of secondary school as prevention of unemployment | en_US |
dc.contributor.referee | Nová, Monika | |
dc.identifier.aleph | 001623484 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Hussite Theology in Combination with Psychosocial Studies | en_US |
thesis.degree.program | Theology | en_US |
thesis.degree.program | Teologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Husitská teologie v kombinaci s psychosociálními studii | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Hussite Theology in Combination with Psychosocial Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Teologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce bylo zjistit na konkrétních případech žáků devátých tříd jaké jsou hlavní faktory, které působí na volbu dalšího studia. Dále, analyzovat jak důležité jsou pro žáky tyto faktory při volbě studia, např. studijní výsledky v pololetí a vzdálenost školy od místa bydliště, dále zda žáci dokáží posoudit své předpoklady pro zvolenou profesi, zda mají profesní a životní představu o své budoucnosti. Také jsme analyzovali do jaké míry jsou žáci ovlivňováni svým sociálním okolím, do kterého řadíme rodinu, přátele, pedagogy a pedagogicko - psychologické poradny. Snažila jsem se objasnit, jak volbu oboru žáka ovlivňuje dosažené vzdělání rodičů, přání rodičů, kamarádi a zda tuto volbu ovlivňují učitelé a výchovní poradci, nebo pedagogicko - psychologické poradny. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy, které souvisí s problematikou zaměstnávání mladistvých a absolventů škol. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání a volbu povolání. Jsou zde popsány formy, etapy vzdělávání a volba a výběr střední školy, která zahrnuje témata člověk a svět práce a výchova k volbě povolání. Tato kapitola se dále zaměřuje na faktory a aktéry, kteří ovlivňují volbu povolání. Třetí kapitola pojednává o poradenství v resortu školství, které je nejprve právně ukotveno a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the diploma thesis was to discover the main factors which influence students of the ninth grade regarding the choice of next education level. Analysis was made to decide how important the factors are for students when they choose studies, e.g. results of students at half year report and the distance between school and place of living, also whether students can assess their condition for profession of their choice, if students have thought about their future regarding life and profession. Also analysis of social surroundings was made to find out to what extent students are influenced by family, friends, teachers and pedagogical - psychological consultants. I am tried to clarify how the education level of parents, wishes of parents and friends influence students and whether this choice is influenced by teachers and educational consultants or by pedagogical - psychological consultants. The whole thesis is divided into four chapters. The first chapter deals with description of basic concepts. The concepts are linked with problematic of employment of youth and school graduates. The second chapter is about education, appropriate choice of high school and choice of profession. Description of forms, levels of education and choice of high school is presented. It includes the topic human and the world of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016234840106986 | |