Zobrazit minimální záznam

London's Vogue in years 1992-1998
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorŠvorcová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-18T12:48:00Z
dc.date.available2017-05-18T12:48:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60135
dc.description.abstractThis work deals with the content of photos published in the context of editorials of the British mutation Vogue magazine in 1992 - 1998. Content is investigated by using semiotic analysis of the image. At first, the reader is acquainted with the theoretical basis of the work, where you can find presentation of the material, the subject of examination and options of exploration in terms of materials' characteristics and the chosen method of investigation. The theoretical part is based on the professional literature in the field of media theory, theory of fashion design and other disciplines working with image. Subsequently, the thesis contains a demonstration of semiotic analysis, made on selected editorial. The analysis is largely influenced with the subjective view. At the end, summarizes the observed characteristics of the content in each year on the basis of the semiotic analysis of the collected image materials. The work finds central themes, that are repeated on the photographs in different variations and describes changes and trends of displaying themes. The central motif of contents are women their conduct and roles. The contents show women's relations within our reality. Significant themes, which change over time, are women's sexuality, the arrival of the cult of youth and blending of male...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá obsahem fotografií uveřejněných v rámci editoriální tvorby britské mutace časopisu Vogue v letech 1992 - 1998. Obsah je zde zkoumán pomocí sémiotické analýzy obrazu. Nejprve je čtenář seznámen s teoretickým základem práce, kde je představen materiál, předmět zkoumání a jeho možnosti z pohledu charakteristiky materiálu a zvolené metody analýzy. Teoretická část je podložena odbornou literaturou z oblasti mediální teorie, teorie módní tvorby a dalšími obory zabývajícími se obrazem. Následně práce obsahuje ukázku provedení sémiotické analýzy na vybraném editoriálu, kdy je analýza z velké části ovlivněna subjektivním pohledem. Na závěr jsou na základě provedené sémiotické analýzy nasbíraného obrazového materiálu shrnuty vypozorované charakteristiky obsahů v jednotlivých letech. Práce nachází ústřední témata, která se na fotografiích v různých obměnách opakují, popisuje vysledované proměny a tendence zobrazovaných témat. Ústředním motivem obsahů jsou ženy, jejich projevy a role. Obsahy předvádí vztažnost ženy v rámci naší reality. Výraznými tématy, která se proměňují v čase je sexualita ženy, příchod kultu mládí a prolínání mužského a ženského elementu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleLondýnský Vogue v letech 1992-1998cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125590
dc.title.translatedLondon's Vogue in years 1992-1998en_US
dc.contributor.refereeŠoltys, Otakar
dc.identifier.aleph001677325
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá obsahem fotografií uveřejněných v rámci editoriální tvorby britské mutace časopisu Vogue v letech 1992 - 1998. Obsah je zde zkoumán pomocí sémiotické analýzy obrazu. Nejprve je čtenář seznámen s teoretickým základem práce, kde je představen materiál, předmět zkoumání a jeho možnosti z pohledu charakteristiky materiálu a zvolené metody analýzy. Teoretická část je podložena odbornou literaturou z oblasti mediální teorie, teorie módní tvorby a dalšími obory zabývajícími se obrazem. Následně práce obsahuje ukázku provedení sémiotické analýzy na vybraném editoriálu, kdy je analýza z velké části ovlivněna subjektivním pohledem. Na závěr jsou na základě provedené sémiotické analýzy nasbíraného obrazového materiálu shrnuty vypozorované charakteristiky obsahů v jednotlivých letech. Práce nachází ústřední témata, která se na fotografiích v různých obměnách opakují, popisuje vysledované proměny a tendence zobrazovaných témat. Ústředním motivem obsahů jsou ženy, jejich projevy a role. Obsahy předvádí vztažnost ženy v rámci naší reality. Výraznými tématy, která se proměňují v čase je sexualita ženy, příchod kultu mládí a prolínání mužského a ženského elementu.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the content of photos published in the context of editorials of the British mutation Vogue magazine in 1992 - 1998. Content is investigated by using semiotic analysis of the image. At first, the reader is acquainted with the theoretical basis of the work, where you can find presentation of the material, the subject of examination and options of exploration in terms of materials' characteristics and the chosen method of investigation. The theoretical part is based on the professional literature in the field of media theory, theory of fashion design and other disciplines working with image. Subsequently, the thesis contains a demonstration of semiotic analysis, made on selected editorial. The analysis is largely influenced with the subjective view. At the end, summarizes the observed characteristics of the content in each year on the basis of the semiotic analysis of the collected image materials. The work finds central themes, that are repeated on the photographs in different variations and describes changes and trends of displaying themes. The central motif of contents are women their conduct and roles. The contents show women's relations within our reality. Significant themes, which change over time, are women's sexuality, the arrival of the cult of youth and blending of male...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016773250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV