Psychologické aspekty komunikace v lékárně
Psychological Aspects of Communication in a Pharmacy
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6015Identifikátory
SIS: 17466
Kolekce
- Kvalifikační práce [6650]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marešová, Helena
Fakulta / součást
Farmaceutická fakulta v Hradci Králové
Obor
Farmacie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální a klinické farmacie
Datum obhajoby
6. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
IV. ZÁVĚR Lékárny zaujímají důležité místo v systému zdravotní péče. Pacient v nich často zakončuje složitou cestu po zdravotnických zařízeních. V jiném případě sem přichází přímo s žádostí o lék, o radu. Role lékárníka tkví nejen v poskytování léků a informací o nich, ale i v přiměřeném psychologickém působení na pacienty. Komunikace, vedená způsobem šitým na míru každému jednotlivému pacientovi, může mít účinek významně podporující terapii. Lze ji popsat jako jakousi přidanou hodnotu k vydávanému léku. Je v zájmu lékárníků, aby se jednalo o hodnotu kladnou, protože ta může pacienty přivést znovu do lékárny. V této práci se potvrdilo, že pacienti vnímají bedlivě komunikaci s lékárníky a také ji posuzují a hodnotí. Všímají si verbální komunikace, jejímž základem jsou informace o lécích. V této souvislosti se ukázalo, že pacienti by často uvítali více informací o vydávaných lécích. Většinou pacientů jsou komplexně hodnoceny i prvky neverbální komunikace. Vliv na komunikaci má také prostředí, v němž probíhá. Zde se potvrdil trend z poslední doby, kdy pacienti pociťují větší potřebu soukromí při poskytování informací. Zdá se, že zavádění diskrétních zón by mohlo být prostředkem , který podpoří vzájemnou komunikaci lékárníků s pacienty. Překvapivě v porovnání s předchozími průzkumy nevzrostl počet pacientů,...