dc.contributor.advisor | Lipková, Helena | |
dc.creator | Zobačová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T20:20:06Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T20:20:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/61471 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia a knihovnictví v České republice. Teoretická část je věnována projektovému managementu. Pozornost je věnována základním pojmům z oblasti projektového managementu, představuje nejznámější projektové metodiky, definuje jednotlivé role projektového manažera a hlavně se věnuje jednotlivým kompetencím, které by tento manažer měl ovládat. Poslední kapitola teoretické části je věnována analýze tří nejznámějších projektových metodik. Praktická část mapuje situaci na vysokých školách, konkrétně jaké předměty nabízejí v rámci výuky soft skills a jak s tímto tématem vyučující pracují. Uvedeny jsou i další aktivity vysokých škol v oblasti výuky a rozvoje tzv. měkkých dovedností. Dále jsou uvedeny příklady předmětů se stejným tématem na amerických univerzitách. Na závěr práce jsou uvedena doporučení, jak lze výuku soft skills na českých univerzitách zkvalitnit a jaká témata by mohla být zařazena mezi výběrové přednášky a semináře na Ústavu informačních studií a knihovnictví v Praze. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The MA thesis is divided to two basic parts. First of them is dealing with personal, social and professional knowledge of a project manager and the second one is mapping the education of soft skills at Czech universities where the subject of study "Information Studies and Librarianship" is taught. The theoretical part is devoted to project management. The attention is devoted to basic terms from project management's area, it represents the most well-known project methodologies, it defines particular roles of a project manager and most importantly the part is dealing with particular competences, which should be commanded by a project manager. The last chapter of theoretical part is devoted to an analysis of the three most well-known project methodologies. The practical part is mapping the situation at universities - namely which subjects they offer within the education of soft skills and how the teachers are working with the subject. Other activities of universities within the education and the development of soft skills are also given. Further the examples of subjects with the same topic taught at American universities are listed. In the end of thesis the recommendation how to improve the quality of teaching soft skill at Czech universities are given. And also which topics could be put among optional... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Project | en_US |
dc.subject | project management | en_US |
dc.subject | project manager | en_US |
dc.subject | soft skills | en_US |
dc.subject | project management methodologies | en_US |
dc.subject | IPMA | en_US |
dc.subject | PMBoK | en_US |
dc.subject | the role of project manager | en_US |
dc.subject | stakeholders | en_US |
dc.subject | project management (governance) | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | personal skills | en_US |
dc.subject | knowledge skills | en_US |
dc.subject | social skills | en_US |
dc.subject | management of risks and opportunities | en_US |
dc.subject | management changes | en_US |
dc.subject | problem solving and conflict resolution | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | self-motivation | en_US |
dc.subject | stress | en_US |
dc.subject | securing financial resources | en_US |
dc.subject | Projekt | cs_CZ |
dc.subject | projektový management | cs_CZ |
dc.subject | projektový manažer | cs_CZ |
dc.subject | soft skills | cs_CZ |
dc.subject | měkké dovednosti,metodiky projektového managementu | cs_CZ |
dc.subject | IPMA | cs_CZ |
dc.subject | PMBoK | cs_CZ |
dc.subject | role projektového manažera | cs_CZ |
dc.subject | zainteresované strany | cs_CZ |
dc.subject | řízení projektu | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | osobnostní kompetence | cs_CZ |
dc.subject | znalostní kompetence | cs_CZ |
dc.subject | sociální kompetence | cs_CZ |
dc.subject | řízení rizik a příležitostí | cs_CZ |
dc.subject | řízení změn | cs_CZ |
dc.subject | řešení problémů a konfliktů | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | sebemotivace | cs_CZ |
dc.subject | stres | cs_CZ |
dc.subject | zajišťování finančních zdrojů | cs_CZ |
dc.title | Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-05-27 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 106885 | |
dc.title.translated | Personal, Professional and Social Qualities of a Project Manager | en_US |
dc.contributor.referee | Sluková, Petra Zia | |
dc.identifier.aleph | 001595398 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information and Library Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information and Library Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia a knihovnictví v České republice. Teoretická část je věnována projektovému managementu. Pozornost je věnována základním pojmům z oblasti projektového managementu, představuje nejznámější projektové metodiky, definuje jednotlivé role projektového manažera a hlavně se věnuje jednotlivým kompetencím, které by tento manažer měl ovládat. Poslední kapitola teoretické části je věnována analýze tří nejznámějších projektových metodik. Praktická část mapuje situaci na vysokých školách, konkrétně jaké předměty nabízejí v rámci výuky soft skills a jak s tímto tématem vyučující pracují. Uvedeny jsou i další aktivity vysokých škol v oblasti výuky a rozvoje tzv. měkkých dovedností. Dále jsou uvedeny příklady předmětů se stejným tématem na amerických univerzitách. Na závěr práce jsou uvedena doporučení, jak lze výuku soft skills na českých univerzitách zkvalitnit a jaká témata by mohla být zařazena mezi výběrové přednášky a semináře na Ústavu informačních studií a knihovnictví v Praze. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The MA thesis is divided to two basic parts. First of them is dealing with personal, social and professional knowledge of a project manager and the second one is mapping the education of soft skills at Czech universities where the subject of study "Information Studies and Librarianship" is taught. The theoretical part is devoted to project management. The attention is devoted to basic terms from project management's area, it represents the most well-known project methodologies, it defines particular roles of a project manager and most importantly the part is dealing with particular competences, which should be commanded by a project manager. The last chapter of theoretical part is devoted to an analysis of the three most well-known project methodologies. The practical part is mapping the situation at universities - namely which subjects they offer within the education of soft skills and how the teachers are working with the subject. Other activities of universities within the education and the development of soft skills are also given. Further the examples of subjects with the same topic taught at American universities are listed. In the end of thesis the recommendation how to improve the quality of teaching soft skill at Czech universities are given. And also which topics could be put among optional... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015953980106986 | |